HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Resultaten COOK3R SIM-project gepresenteerd

Hoe kunnen thuiswonende mensen met dementie langer zelfstandig koken? Onderzoekers van de HAN ontwikkelden de COOK3R: een slimme kookplaat die zich aanpast aan het gedrag van de gebruiker. De achterliggende software kan ook voor andere producten gebruikt worden.

07 maart 2023
478604 De slimme kookplaat, de COOK3R SIM

In gesprek met 2 AI-experts

In de maand van AI in het onderwijs mag een gesprek met 2 AI-experts uit het iXperium-netwerk natuurlijk niet ontbreken. In een boeiende podcast vertellen zij hoe ze aankijken tegen AI in onderwijs.

30 juni 2022
363264 kinderen op laptop
Lectoraat Data and Knowledge Engineering

AI-kennis klotst over de regiogrenzen dankzij nieuw consortium

Een centraal loket voor AI-startups en betere kennisdeling. Het zijn de doelen van het nieuwe TTT-AI-consortium, een groep kennisinstellingen waar de HAN bij betrokken is. 'Wij zorgen dat AI-kennis wordt ingevlochten in de context van de praktijk.'

30 april 2021
234456 null

Slimme Wijkgerichte Energietransitie dankzij Artifical Intelligence en Big Data

Binnen het HAN-zwaartepunt Sustainable Energy & Environment (SEE) staat multidisciplinair samenwerken hoog in het vaandel. Dat doen we sinds kort bijvoorbeeld op het gebied van Artificial Intelligence (AI) en Big Data (BD). Onderzoekers bundelden hun krachten met SEE, met positief resultaat.

06 november 2020
Hoogspanningsmast
Lectoraat Data and Knowledge Engineering

ASGARD: samen sterker in artificial intellegence

Op 24 september werd vanuit het zwaartepunt Smart Region een spiksplinternieuwe learning community gelanceerd: HAN ASGARD. Voluit: Applied Sciences Group for ARtificial intelligence and Data sciences. Doe je onderzoek of geef je onderwijs waarin artificial intelligence (AI) of data science een rol speelt? Of heb je daar plannen voor? Neem contact op!

04 november 2020
Stockfoto vrouw artifical intelligence (AI)

Digital Twins? Dat gaat níet alleen over slimme technologie

De digital twin-ontwikkeling gaat hard en biedt geweldige mogelijkheden, niet alleen voor technici. Inez Kohlmann werkt bij het zwaartepunt Smart Region en is onderzoeker bij het Lectoraat Smart Business en vertelt.

22 januari 2020
Lectoraat Data and Knowledge Engineering

Revalidatie-oplossing HAN voor CVA-patiënten gehonoreerd door NWA-Ideeëngenerator

Voor CVA-patiënten is continu trainen essentieel voor het terugwinnen van verloren functionaliteit. Om de uitstekende faciliteiten van de revalidatiekliniek uit te breiden naar het dagelijkse leven, stellen onderzoekers van de HAN en de Sint Maartenskliniek een oplossing voor middels sensorische 'feed-forward'. Patiënten kunnen die al in de kliniek gebruiken en vervolgens inzetten in de leef- en werkomgeving. Dit HAN-project heeft in het kader van de Nationale Wetenschapsagenda - Ideeëngenerator een financiering van bijna € 50.000,- toegekend gekregen voor verder praktijkgericht onderzoek.

12 juli 2019
man met vr bril kijkt omhoog