Kennismaken op de Bedrijvenmarkt

“Wij houden van een uitdaging. Heb jij die voor ons? Daag jij ons uit?” Deze leus op de banner van Iconanica.app liegt er niet om; bedrijven zijn op zoek naar stagiaires en afstudeerders! En de aanwezigheid van de ruim 250 studenten bevestigt dat ook studenten op zoek zijn interessante afstudeer- en stageplekken. Hoe mooi dat dit zo samen komt op de Bedrijvenmarkt van de Academie IT en Mediadesign.

Docent CMD laat voorbeeld zien via zijn laptop aan studenten op de trap.

“Zoeken jullie een afstudeerstage of een meewerkstage?” Süreyya van Centraal Beheer Achmea, één van de ruim 60 bedrijven die op de markt staan, spreekt twee studenten aan. “Wij zijn op zoek naar een meewerkstage. We volgen de security opleiding”, geeft Mels als antwoord. Mels en zijn medestudent zijn tweedejaars van de opleiding HBO-ICT, richting Infrastructure & Security Management (ISM). “Ik zoek een stage op het gebied van netwerkbeheer, - onderhoud, en – aanleg maar ook security”, legt Mels uit. Süreyya reageert: “Centraal Beheer is echt een leuk bedrijf om voor te werken. Dus kijk vooral even op de website naar de mogelijkheden.” De twee studenten lopen ondertussen door de Belastingdienst.

Kennismaken

“Een Bedrijvenmarkt is een mooie manier om kennis te maken met studenten. Ook biedt het een kans om jezelf als bedrijf te profileren. Veel studenten kennen Centraal Beheer bijvoorbeeld van de Even-Apeldoorn-bellen-campagnes maar weinig studenten weten echt wat we doen. Daar kunnen we op zo’n dag als vandaag mooi over vertellen”, vertelt Süreyya ondertussen. Channa en Geoffrey van InfoSupport herkennen dit. “Er zijn veel studenten die ons bedrijf kennen van de LinkedIn berichten. Vandaag komen best veel studenten ook even langs om fysiek kennis te maken met InfoSupport”, vertelt Geoffrey. En dat kennismaken dat gebeurt volop. Overal staan studenten te praten met medewerkers van verschillende bedrijven. Zo is het bij de stand van Alliander ook lekker druk.

Bij de stand van Covadis klinkt: “Hoi, wij zoeken een meeloopstage en deels afstuderen….” Twee studenten, Suzanne en Kim, zijn zich aan het oriënteren op een meeloopstage. Ze zijn derdejaars HBO-ICT. “Ik vind het belangrijk dat de begeleiding van stagiaires goed is, dat dit professioneel wordt aangepakt en dat er voldoende tijd voor is. We worden namelijk ook beoordeeld op de ontwikkeling die we zowel op technisch vlak als op persoonlijk vlak doormaken”, vertelt Suzanne. De twee hebben op de markt al kennis gemaakt met veel bedrijven. “Het is mooi dat hier veel bedrijven zijn, op één plek. Dat maakt de zoektocht naar een goede plek makkelijker.”

Mels heeft voldoende kennisgemaakt, hij gaat naar huis. “Thuis maar eens kijken wat ik allemaal heb verzameld en alles overdenken. Misschien wil ook wel naar het buitenland. Of wil ik bij mijn werkgever van mijn bijbaan mijn meewerkstage doen. Hmmm…” Mels weet het nog niet. Ook Suzanne en Kim moeten alle informatie nog laten bezinken. Maar dat er een match uitkomt daar zijn ze niet bang voor. “Er is zoveel mogelijk!”, besluit Suzanne.

Samenwerken met IT en Mediadesign

Een nieuw product of systeem ontwerpen, beleid ontwikkelen, onderzoek doen… Onze studenten kunnen veel voor je organisatie betekenen tijdens een meewerkstage of afstudeerproject. Zij hebben een frisse blik, zijn resultaatgericht en brengen een flinke dosis energie mee. Andersom is het voor onze studenten waardevol om ervaring in het werkveld op te doen en hun kennis in de praktijk te brengen. Zoek je stagiairs en/of afstudeerders op het gebied van ICT, mediadesign en/of digitale media? Wij kunnen je helpen! Neem contact met ons op en wie weet hebben we een match!

Studenten CMD in overleg met projecten in de lounge.