Aardbeving in Afghanistan, strijd in Midden-Oosten

HAN University of Applied Sciences is bezorgd en geschokt over de situatie in Afghanistan en het Midden-Oosten. Lees hier het statement van het College van Bestuur.

f18567cc-0cf3-11ee-946c-02565807075b vlaggen, Arnhem, branding, signing, vlaggenmast, banieren, trio zwart rood wit

Scroll down for English version

Beste studenten en collega’s,

Het afgelopen weekend werden we opgeschrikt door 2 vreselijke berichten.

Het noordwesten van Afghanistan is getroffen door een aantal zware aardbevingen, waarbij duizenden mensen zijn omgekomen, vermist of gewond zijn geraakt. Ook de heftige strijd die dit weekend is losgebarsten in Israël en in Gaza kent al veel slachtoffers.

2 dramatische gebeurtenissen waar mogelijk ook een aantal van onze studenten en medewerkers direct of indirect door getroffen is. Heb jij familie of bekenden in het getroffen gebied wonen en heb je hier zorgen over, of heb je behoefte aan een luisterend oor?  De HAN ondersteunt je graag. Als student kun je terecht bij je eigen studentbegeleider/coach, maar ook bij de studentenpsychologen of vertrouwenspersonen. Als medewerker kun je terecht bij je leidinggevende.

Wij betuigen ons oprechte medeleven met alle slachtoffers en nabestaanden van deze verschrikkelijke gebeurtenissen.

Met vriendelijke groet,

College van Bestuur
Rob Verhofstad, Yvonne de Haan en Bridget Kievits

Studentenpsychologen zijn bereikbaar via:
Telefoonnummer secretariaat: 024 - 35 30 434
E-mail: studentenpsychologen@han.nl

Vertrouwenspersonen
Kijk hier voor de contactgegevens van de vertrouwenspersonen.

Dear students and colleagues,

This past weekend we were shaken by two terrible news stories.

Northwestern Afghanistan was struck by a series of powerful earthquakes that has left thousands dead, missing or injured. Also, the fierce fighting that erupted this weekend in Israel and Gaza has claimed many victims.

Two dramatic events that may directly or indirectly affect some of our students and staff. Do you have family or friends living in the affected area and have concerns or need a sympathetic ear?  HAN would like to support you. If you are a student, contact your student coach, the student psychologists or confidential counselors. If you are a staff member, please get in touch with your manager.

We extend our sincere condolences to all the victims of these terrible events and their families.

Sincerely,
Executive Board

Rob Verhofstad, Yvonne de Haan, and Bridget Kievits

Student psychologists can be reached at:
Office telephone number: 024 - 35 30 434
Email: studentenpsychologen@han.nl

Confidential counselors
See here the contact details of the confidential counselors.