Hoe film je onderwijs verrijkt

Hoe kan film het onderwijs verrijken? Wordt een kennisclip beter als je die met een filmisch oog maakt? En waarom is het goed om met studenten of leerlingen zelf een film te maken? Neeltje van Camp vertelt in deze iXpod over filmeducatie.

c13bfd1c-0cfb-11ee-b9df-02565807075b Academie educatie portret Neeltje van Camp

Neeltje is docent Drama bij de tweedegraads lerarenopleidingen van de HAN. Daarnaast werkt ze voor Filmhub Oost, een organisatie die scholen en organisaties in Gelderland en Overijssel die willen beginnen of bezig zijn met filmeducatie adviseert, ondersteunt en inspireert.

iXpod

iXpod is dé podcast over leren, lesgeven en werken met ict. In het iXperium werken we samen met onderzoekers, opleiders, docenten en leraren en professionals uit verschillende praktijken. We kijken hoe ict onderwijs en praktijk kan verrijken en innoveren.
In deze podcast hoor je hoe je film kunt inzetten in het onderwijs en wat je er vervolgens mee kunt.

Logo iXpod