Studententeam Regterschot Racing zet amateur autosport op z'n kop!

Na een gezonde opstartfase zijn momenteel 35 HAN-studenten enthousiast gaan samenwerken onder de vlag van studententeam Regterschot Racing. De studenten zijn afkomstig uit de HAN Academies Engineering en Automotive, Business en Communicatie en IT & Media Design. Bijzonder is ook dat ze samenwerken met mbo-studenten van RijnIJssel en REA college. Doel: via een roadmap de amateur autosport in 2028 op z'n kop zetten!

496573 Studententeam Regterschot Racing bestaat eind november 2022 al uit 35 studenten die vanuit verschillende HAN academies met elkaar samenwerken.

Digitalisatie en duurzaamheid

Erik Regterschot is de drijvende kracht achter dit studententeam. Samen met Mika Tuijp en Dana Groner is hij vorig studiejaar gestart met het idee, de opzet en de doelstelling. Het doel is vooral om digitalisatie en duurzaamheid te introduceren in de amateur autosport.

Het team wil een zero-emissie raceauto ontwikkelen met eigen data-log managementsysteem. Daarvoor hebben ze deze roadmap uitgestippeld (info graphic). Kennis en ervaring wordt opgedaan met een test raceauto met verbrandingsmotor en een eigen raceteam.

In september 2022 is het raceteam officieel van start gegaan met 14 studenten van de HAN-opleidingen Automotive en Embedded Systems Engineering. Ze zijn begonnen met een prototype van een data-log systeem. Ook hebben ze een 'normale' straatauto volledig gestript.

495441 Regterschot Engineering studenten Automotive en Embedded Systems hebben in 2022 een BMW auto volledig gestript zodat de carrosserie nog zichtbaar is. Deze auto wordt omgebouwd tot een zero mission racing car.

Endurancerace

Na 5 maanden bikkelen staan ze nu op het punt om een compleet nieuwe raceauto te bouwen. Deze moet gaan meedoen aan een eerste race op 13 mei op circuit Zandvoort. Dit is een endurancerace van 8 uur lang. Het spuitwerk voor de raceauto is al gedaan! Er zal verder onder andere gewerkt worden aan:

• eerste versie data-log systeem
  • downforce ondervloer
  • onderzoek zero-emissie aandrijflijn
  • composiet dak
  • online acces tool voor data-log systeem
495442 Met hulp van Autoschadeherstel Academy RijnIJssel en De Jon Engine Performance hebben de studenten van Regterschot Engineering de carrosserie van deze BMW overgespoten in de kleur groenblauw

Maak kennis met Regterschot Racing

Geef een donatie

Het behalen van het doel in 2028, vergt veel tijd, energie en budget. Het studententeam is tot nu toe volledig zelf financierend en kan daarom alle hulp hard gebruiken.

Je kunt het team ook volgen via Instagram op @regterschotracing en/of TikTok via @regterschotracing