10e certificaat Topsport en Studie uitgereikt aan Bo Kramer

Topsporter zijn én succesvol een studie afronden: kan dat? Jazeker, zo laten HAN-studenten ons zien. Onlangs reikten we het 10e certificaat ‘Topsport en Studie’ uit aan Bo Kramer, rolstoelbasketbalster uit de topsportklas Fysiotherapie.

Bo Kramer ontvangt 10e certificaat Topsport Academie

Een mooie prestatie van Bo en de studenten die haar voor gingen, want het is een uitdaging om topsport en studie te combineren.

HAN in actie om topsporters te faciliteren

Als HAN zetten we ons dan ook op allerlei manieren in om de aansluiting tussen topsport en het hoger onderwijs te blijven verbeteren. In 2013 ondertekenden we het actieplan Flexibel Onderwijs en Topsport (FLOT). Inmiddels zetten ruim 30 hoger onderwijsinstellingen zich in voor dit actieplan. Eén van manieren om dit te doen is het bieden van een certificaat voor afgestudeerde topsporters, ondertekend door NOC*NSF en in ons geval de HAN. Zo geven we topsporters/studenten als Bo de erkenning die ze verdienen. Het is een hele mooie prestatie om een studie met een topsportcarrière te combineren.

Topsport academie Bo Kramer

Topsport Academie binnen de HAN

Wat betekent het voor topsporters om bij de HAN te studeren? Dat er veel mogelijk is. Iedere opleiding moet zich inspannen om onderwijs flexibel aan HAN-topsporters aan te bieden. Elk traject is maatwerk tussen de topsporter en de betreffende opleiding. Daarnaast biedt de HAN Topsport Academie extra ondersteuning: denk aan workshops en gratis toegang geven tot fitnessfaciliteiten van HAN SENECA. En zoekt een topsporter naar de meest ideale vorm om topsport en studie te combineren? Bij de HAN hebben we 2 echte topsportklassen: binnen de opleidingen Fysiotherapie en Sportkunde.

Studenten aanmelden voor de Topsport Academie

Hoe komt een aankomend student in aanmerking voor de ondersteuning vanuit de HAN Topsport Academie? Door in ieder geval een Topsportverklaring aan te vragen. Ook is het belangrijk om vroegtijdig contact met ons op te nemen. Samen gaan we in gesprek met de gekozen opleiding, om vooraf de haalbaarheid van de combinatie studie en topsport te bespreken. Bij voorkeur voeren we deze gesprekken in de maanden mei en juni.

Voor overleg zijn wij bereikbaar via topsportacademie@han.nl. Wil je meer lezen over de mogelijkheden voor topsporters binnen de HAN en het aanvragen van een Topsportverklaring? Bekijk dan de informatie op: HAN Topsport Academie: topsport en studeren.