Bouwkunde studenten ontwikkelen app deeleconomie tijdens KlimaatHackathon

Hoe krijg je het voor elkaar dat mensen gaan consuminderen, van het gas afgaan, zonnestroom in de wijk benutten of zuiniger omgaan met water? 7 minorstudenten Low Ec High Tec deden vorige week mee aan de 24-uurs klimaathackathon bij S-TEC in Tiel.

469425 Een groep studenten tijdens de Klimaat hackathon in Tiel.

Deeleconomie

Samen met middelbare scholieren en mbo’ers bedachten Bob Janse, Hugo Gijsberts, Matthias van Ark, Linnis V., Zähir Bechan, Just Kruse en Ammar Kassoumeh innovatieve oplossingen voor verschillende issues.

HAN-student Bouwkunde Zähir Bechan ging aan de slag met het onderwerp consuminderen. Met zijn groepje maakte hij een app voor een deeleconomie. “Hogere inkomens kunnen daarmee eenvoudig spullen uitlenen aan mensen die minder bedeeld zijn. Denk aan een boormachine of grasmaaier.”

Trots

Docent Bouwkunde Maurits Berndsen ging mee als docent en vertelt: “Leuk om met verschillende opleidingen samen te werken en creatief aan de slag te zijn met belangrijke thema’s. Ik voelde me echt trots toen ik zag hoe de minor-studenten zich daar presenteerden.”