Kom naar de Week van de digitaal geletterde HAN-student

Wil jij aan de slag met je digitale geletterdheid en/of die van je studenten? Van 14 t/m 18 november is het de Week van de digitaal geletterdheid. Het programma zit vol met inspiratie die je daar een stap verder bij kan helpen.

48d9e880-0cfa-11ee-84d1-02565807075b

Of het nu gaat over het maken van kennisclips en podcasts, het gebruik van ict-tools en blended leren, gewoon laten inspireren op het gebied van technologie: je vindt altijd wel iets wat je meteen in je eigen onderwijs kunt toepassen.

Onderdelen op elkaar afgestemd

Het programma is zo opgezet dat je altijd wel ergens aan deel kunt nemen. Bij de kennisclipstudio workshop bijvoorbeeld: Zit je krap in je tijd? Geen probleem! De delen zijn zo op elkaar afgestemd dat je deze onafhankelijk van elkaar kunt bezoeken.
Wil je liever online hier geïnspireerd worden, kijk en luister dan vooral naar het praatprogramma waarin we een blik werpen op het fut urefit zijn van het onderwijs.

Verschillende sessies

Ben jij meer een doener en geïnteresseerd hoe je fysieke tools kunt inzetten bij jouw lessen? Neem dan een kijkje bij de iXperiums op Kapittelweg 33, Kapittelweg 35 of Ruitenberglaan 27. Hier kan je op de aangegeven momenten naar binnen lopen voor verschillende sessies.
Daarnaast zijn er workshops die gehouden worden in al onze studiecentra van de HAN. Ook hier staat men klaar voor al jullie vragen of interessante opmerkingen!

Het programma

Iedereen is welkom tijdens de Week van de digitaal geletterde HAN-student. Voor de meeste activiteiten hoef je je niet aan te melden, maar voor bijvoorbeeld het bordspel 'Hart voor de zaak' en de pubquiz wel.

Zelfscan digitale geletterdheid

De HAN vindt het belangrijk om studenten digitaalvaardig op te leiden. Systemen als Teams, Office, OnderwijsOnline en Handin zijn in je studie niet meer weg te denken. Digitale toepassingen bieden ons veel kansen, maar brengen ook risico's met zich mee. Weet jij als student hoe digitaalvaardig je écht bent?

Op maandag 14 november ontvangen alle studenten van de HAN een test (zelfscan) die direct laat zien hoe hoog je scoort op het gebied van digitale vaardigheden en waar jouw verbeterpunten zitten. De testresultaten maken ook duidelijk waar we als HAN in het onderwijs extra aandacht aan moeten besteden.

De zelfscan bestaat uit drie modules waar vijf competentiegebieden aan bod komen:

• Module 1: Informatie- en data-geletterdheid & Veiligheid
  • Module 2: Communicatie en samenwerking & Probleemoplossend vermogen