Combineer jij je studie met de zorg voor een ander?

Hoe kunnen we nog beter aansluiten op de behoeften van studerende mantelzorgers? Dat is de vraag die HAN-onderzoeker Hilde Wierda wil beantwoorden. Zij is op zoek naar deelnemers die studie en zorg voor een ander combineren.

312885 Handen vasthouden (NH)

Ongeveer 6-7% van de studenten in het hoger onderwijs heeft zorgtaken voor een naaste. Dan zijn dat er op HAN dus zo’n 2.400(!). Ken of ben jij student aan de HAN die de zorg voor en/of zorgen over een chronisch zieke of gehandicapte naaste heeft? Of zorg je voor een naaste met een psychische aandoening? Bied je bijvoorbeeld hulp aan je broertje, moeder of opa? Oftewel, combineer je jouw studie aan de HAN met mantelzorg*?

Dan komen we graag met je in contact om te onderzoeken hoe we het bewustzijn over de impact van mantelzorg kunnen vergroten én hoe we beter kunnen aansluiten op de behoeften van studerende mantelzorgers. Mail hilde.wierda@han.nl voor meer informatie.

We zijn ook op zoek naar docenten, slb’ers en medestudenten die willen meepraten over dit onderwerp! Neem daarvoor ook contact met Hilde op.

*Veel studerende mantelzorgers zien zichzelf niet als mantelzorger. Misschien geldt dat ook voor jou. Denk je, 'dit hoort er bij' of 'dit is mijn leven'? Ook dan komen we graag met jou in contact!