Ondernemers uit de Achterhoek helpen om toekomstproof te worden

Op woensdagavond 14 september vond de kick-off plaats van de Leergang Retailmanagement en Leiderschap, waarbij de HAN in samenwerking met de gemeentes Aalten en Oude IJsselstreek ondernemers uit deze gemeentes helpt om toekomstproof te worden. Vol energie gaan de ondernemers komende 6 maanden aan de slag om hun kennis en vaardigheden op het gebied van retail naar een hoger niveau te tillen. Met als doel: succesvol blijven!

1ea9d6be-0cfb-11ee-9a75-02565807075b Toekomstbestendig retailmanagement kick-off september 2022. Ben Hiddinga, wethouder van de gemeente Oude IJsselstreek

samen leren

Onderwijs en werkveld komen samen

De kick-off stond in het teken van onderling kennismaken en ervaringen uit wisselen, leren van elkaar is een belangrijk aspect tijdens de leergang. Om vervolgens af te trappen met de eerste ‘les’. Wat kunnen ondernemers komende weken verwachten? Met welke opdrachten gaan ze aan de slag? Naast het onderwijs dat de docenten verzorgen, krijgen deelnemers ook een persoonlijke coach die ruime ervaring heeft in retail en hen begeleid gedurende de opleiding. Deze coach kan extra tips geven of handvatten bieden tijdens de opdrachten. Natuurlijk was er ook volop ruimte voor vragen.

de winkel van de toekomst

De leergang Toekomstbestendig Retailmanagement en Leiderschap proberen we ieder jaar in samenwerking met gemeentes uit de regio te laten starten. We merken dat de samenwerking een waardevolle bijdrage kan leveren aan de toekomst van ondernemerschap in de regio. Door ondernemers te helpen wendbaar te zijn, kunnen zij beter en sneller inspelen op maatschappelijke veranderingen, zoals digitalisering of verduurzaming. Tijdens de leergang staan actuele thema's centraal die tijdens 15 bijeenkomsten worden doorlopen. Denk bijvoorbeeld aan waarde creatie, personeel, e-commerce, en winkelbeleving. Alle relevante onderwerpen op het gebied van retail komen aan bod en worden praktisch ingestoken, zodat ondernemers er direct in hun eigen onderneming mee aan de slag kunnen. Zo bouwen we gezamenlijk aan de winkel van de toekomst en zijn ondernemers voorbereid op het snel veranderende retaillandschap.

Meer weten over Toekomstbestendig Retailmanagement en Leiderschap?

Wil je meer weten over wat de leergang Toekomstbestendig Retailmanagement en Leiderschap inhoudt? Lees dan meer op deze pagina.
Ben je benieuwd welke mogelijkheden er zijn voor jouw organisatie of gemeente? Neem vrijblijvend contact met ons op!