Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap

Campusstore
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open Avonden, Meeloopdagen etc.
  • 2jun
    Open Avond
    18:00 - 21:00
  • Activiteiten
    Plan nu een afspraak in

De opleiding start 1 september 2021

Beleving, omnichannel en hyperpersonalisatie. E-commerce, social selling en digitalisering. De retailwereld verandert snel, klanten zijn veeleisend. Jij staat voor een uitdaging. Hoe blijf je succesvol? Bereid jezelf voor met de opleiding Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap.

In het kort

    6 maandenDuur
    18.30-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hboNiveau
    € 2.875,-Kosten

De bijeenkomsten voor deze opleiding vinden zo veel mogelijk op de HAN plaats behoudens de maatregelen. We werken met groepen van maximaal 12 deelnemers. We zorgen er ook†voor dat de lessen worden opgenomen. Zo kun je, als het nodig is, online meedoen. Als de docent klachten heeft of als de situatie erom vraagt, is het mogelijk dat we overschakelen naar volledig digitaal onderwijs.†

Voor wie is deze opleiding?

Werk jij al een aantal jaren als retailer? Ben je eigenaar van een winkel? Senior manager of toekomstig opvolger? En beschik je over hbo werk- en denkniveau? Kies voor een waardevolle basis! De opleiding Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap stoomt je klaar voor de winkel van de toekomst.

Programma

Tijdens deze opleiding werk je aan je kennis en vaardigheden. Expertise en experience komen samen. Je krijgt de juiste handvatten om een toekomstbestendige bedrijfsstrategie te ontwikkelen. De opleiding is ontstaan uit een samenwerking tussen HAN Deeltijdstudies Economie, Management & Recht, de Rabobank, Retailkitchen en GMS Group.

In een half jaar tijd behandelen we 6 thema’s. Je maakt kennis met de nieuwste inzichten, technieken en strategieŽn. Wat je leert pas je direct toe in je winkel, ook leer je van elkaar tijdens de bijeenkomsten. Dit is geen opleiding voor de winkel van gisteren. Wel voor de winkel van de toekomst.

Deze 6 thema’s vormen de rode draad:

  1. Trends & businessmodellen (3 bijeenkomsten)
    Je leert meer over trends en ontwikkelingen in het retaillandschap. Ook komen de missie, visie, strategie en businessmodellen aan bod.
  2. Omnichannel & innovatie (4 bijeenkomsten)
    Je leert over consumentengedrag en de customer journey. Ook is er aandacht voor het belang van online aanwezigheid & interactie.
  3. Personeel, gastheerschap & presentatie (2 bijeenkomsten)
    De marketingmix & marketingplanning, personeelsbeleid en gastheerschap staan hier centraal.
  4. Persoonlijk leiderschap (1 bijeenkomst)
  5. Assortiment, logistiek & data (2 bijeenkomsten)
    Aan bod komen inkoop, distributie en logistiek (horizontale samenwerking). Ook leer je over small data en big data (smart data).
  6. Finance & control (2 bijeenkomsten)
    Je leert hierbij meer over financieel management, innovatie en verandergedrag.

Er is aandacht voor je leiderschapsontwikkeling. Ook is er volop ruimte voor eigen ervaringen en leervragen. Je sluit de opleiding af met een presentatie, dat is de laatste bijeenkomst.

Diploma gehaald!:†Studenten die je voor gingen

Verdere informatie

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300