HBO-programma Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap

Campusstore
Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Open Avond
Proefcollege, meelopen
  • Proefstuderen
    Plan nu een afspraak in

Startdatum is nog niet bepaald

Beleving, omnichannel en hyperpersonalisatie. E-commerce, social selling en digitalisering. De retailwereld verandert snel, klanten zijn veeleisend. Jij staat voor een uitdaging. Hoe blijf je succesvol? Bereid jezelf voor met de opleiding Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap.

In het kort

    6 maandenDuur
    18.30-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hboNiveau
    € 2.875,-Kosten

Voor wie is deze opleiding?

Werk jij al een aantal jaren als retailer? Ben je eigenaar van een winkel? Senior manager of toekomstig opvolger? En beschik je over hbo werk- en denkniveau? Kies voor een waardevolle basis! De opleiding Toekomstbestendig Retailmanagement & Leiderschap stoomt je klaar voor de winkel van de toekomst.

Programma

Tijdens deze opleiding werk je aan je kennis en vaardigheden. Expertise en experience komen samen. Je krijgt de juiste handvatten om een toekomstbestendige bedrijfsstrategie te ontwikkelen. De opleiding is ontstaan uit een samenwerking tussen HAN Deeltijdstudies Economie, Management & Recht, de Rabobank, Retailkitchen en GMS Group.

In een half jaar tijd behandelen we 6 thema’s. Je maakt kennis met de nieuwste inzichten, technieken en strategieën. Wat je leert pas je direct toe in je winkel, ook leer je van elkaar tijdens de bijeenkomsten. Dit is geen opleiding voor de winkel van gisteren. Wel voor de winkel van de toekomst.

Deze 6 thema’s vormen de rode draad:

  1. Trends & businessmodellen (3 bijeenkomsten)
    Je leert meer over trends en ontwikkelingen in het retaillandschap. Ook komen de missie, visie, strategie en businessmodellen aan bod.
  2. Omnichannel & innovatie (4 bijeenkomsten)
    Je leert over consumentengedrag en de customer journey. Ook is er aandacht voor het belang van online aanwezigheid & interactie.
  3. Personeel, gastheerschap & presentatie (2 bijeenkomsten)
    De marketingmix & marketingplanning, personeelsbeleid en gastheerschap staan hier centraal.
  4. Persoonlijk leiderschap (1 bijeenkomst)
  5. Assortiment, logistiek & data (2 bijeenkomsten)
    Aan bod komen inkoop, distributie en logistiek (horizontale samenwerking). Ook leer je over small data en big data (smart data).
  6. Finance & control (2 bijeenkomsten)
    Je leert hierbij meer over financieel management, innovatie en verandergedrag.

Er is aandacht voor je leiderschapsontwikkeling. Ook is er volop ruimte voor eigen ervaringen en leervragen. Je sluit de opleiding af met een presentatie, dat is de laatste bijeenkomst.

stel je vragen Ontvang persoonlijk advies

Wil je een post-hbo opleiding volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Je kunt ons bereiken op: 06 29684248 of neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.

Tzveta Hristova

Adviseur post-hbo opleidingen Marketing
491734 persoonlijk adviseur post-hbo opleidingen (digitale) marketing Tzveta.

Angelique Slotboom

Adviseur post-hbo opleidingen Sales
468528 medewerker post-hbo opleidingen hogeschool arnhem en nijmegen Angelique Slotboom

Diploma gehaald!Studenten die je voor gingen

Verdere informatie

Volg ons op social media

Contact

Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.

Telefoons internationaal