Gepersonaliseerd leren met ict bij De Laak

Basisschool de Laak neemt deel aan de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd Leren met ict in het primair onderwijs. Het designteam van De Laak onderzoekt hoe het rekenonderwijs voor alle leerlingen beter kan aansluiten bij het niveau van de individuele leerling en kan tegemoetkomen aan de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met inzet van ict hierbij.

363268 Po en Vo tablet kinderen

In de Onderzoekswerkplaats participeren 9 scholen. Op iedere school werkte een iXperium Designteam aan een onderzoeksvraag met betrekking tot gepersonaliseerd leren met ict. Het designteam van De Laak doet dus onderzoek naar het rekenonderwijs.

Op eigen niveau rekenen

Leerkracht Jessica Rikken is deelnemer aan het iXperium Designteam van basisschool de Laak en volgde vanuit haar rol ook de Masteropleiding Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL). Op de Laak hebben intussen alle leerlingen op hetzelfde moment in de week rekenles. Tijdens de rekenles zitten de leerlingen niet perse in hun eigen groep. Iedere leerling volgt op eigen niveau en naar eigen inzicht de instructie of werkt zelfstandig in een stiltelokaal of op het leerplein.

Gepersonaliseerd leren met ict bij De Laak