Leraar in het Voortgezet Onderwijs

Samenwerkingsverband Leraar in Nijmegen organiseert op woensdag 30 maart 2022 een oriëntatieavond voor iedereen die leraar wil worden in het voortgezet onderwijs. Tijdens deze avond op het Kandinsky College Nijmegen krijgen carrièreswitchers en op- en omscholers informatie over de opleidingsmogelijkheden voor het docentschap in het VO. Men kan kennismaken met de middelbare scholen van Nijmegen en in gesprek gaan met ervaringsdeskundigen.

De opening van de avond is in handen van cabaretier én leraar Thjum Arts. Hij deelt op een humoristische manier zijn ervaringen met de aanwezigen. In het inhoudelijke programma van de oriëntatieavond wordt de rol van de leraar van alle kanten bekeken. Een hybride docent vertelt over zijn ervaringen en ook een groep middelbare scholieren laten zien wat werkt (en niet werkt) in de dynamiek tussen leraar en leerling.
Als inspirerende afsluiting van de avond vertelt docent Ismail Aghzanay hoe hij invulling geeft aan de rol van leraar en waarom hij verkozen is tot Docent van het jaar. Ismail Aghzanay is docent Engels op het Rotterdamse Comenius College.

18.45 uur           Ontvangst

19.00 uur           Generieke opening door cabaratier en leraar Thjum Arts

19.30 uur           Ronde 1: Leerlingen vertellen hoe een goede bevlogen docent eruit ziet

20.00 uur           Pauze

20.15 uur           Ronde 2: Voorlichting zij-instroom en hybride docentschap
                             Beleef de werkweek van een hybride zij-instromer

20.45 uur           Pauze

21.00 uur           Afsluiting met docent van het jaar Ismail Aghzanay

In de pauzes en tijdens het programma is het mogelijk om in gesprek te gaan met loopbaancoaches, docenten en studenten.

Kandinsdy College Nijmegen, Malderbruchstraat 11

Meld je hier aan voor de oriëntatieavond Leraar in het voorgezet onderwijs.

Over Leraar in Nijmegen

Leraar in Nijmegen is een samenwerkingsverband van de Radboud Studenten Academie (RDA), de HAN Academie Educatie en de Nijmeegse schoolbesturen voor het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.  Het doel van deze samenwerking is zorgen voor voldoende instroom en het behoud van kwalitatief goede leerkrachten.