Oorlog in Oekraïne

HAN University of Applied Sciences is bezorgd en geschokt over de situatie in Oekraïne. Lees hier het statement van het College van Bestuur.

f18567cc-0cf3-11ee-946c-02565807075b vlaggen, Arnhem, branding, signing, vlaggenmast, banieren, trio zwart rood wit

“Het gaat ons zeer aan het hart dat onze ruim 40 studenten uit Oekraïne in deze bijzonder moeilijke situatie zijn beland. Hun welzijn is voor ons prioriteit; we ondersteunen en begeleiden deze studenten waar we dat kunnen, en we bieden een luisterend oor. Dat geldt ook voor onze bijna 30 studenten uit Rusland. Hen treft geen enkele blaam en ook zij hebben het moeilijk met deze situatie,” zegt Rob Verhofstad, voorzitter van het College van Bestuur van de HAN.

"We hebben de betreffende studenten uitgenodigd voor een bijeenkomst die op 7 en 8 maart plaatsvinden, om ze te ondersteunen bij praktische zaken en hun vragen te beantwoorden. Laten we allemaal om onze Oekraïense en Russische studenten en collega’s heen gaan staan en hen ondersteunen waar dat kan. Praat met ze, bied hen een luisterend oor of een helpende hand. Of draag bij aan de inzamelingsactie van onze internationale studenten door kleding en dekens te brengen naar lokaal C1.01 op Ruitenberglaan 31, op de HAN Campus in Arnhem."

"Tot slot spreken we onze hoop uit dat er snel een einde komt aan deze oorlog, want oorlogen kennen geen winnaars, maar uitsluitend verliezers."

Rob Verhofstad, Yvonne de Haan en Bridget Kievits
College van Bestuur van de HAN