Erkenning voor International Social Work

Succes voor de bacheloropleiding International Social Work. De opleiding is als eerste internationale Social Work opleiding erkend door de International Federation of Social Workers (IFSW) in een pilot peer review.

e475cd72-0ceb-11ee-8145-02565807075b Social work International studenten rond wereldbol horizontaal

Verheugd met erkenning

“We zijn verheugd met de erkenning door het internationale beroep. De groeiende inschrijvingsaantallen laten zien dat studenten van over de hele wereld op zoek zijn naar een internationale klasomgeving en blootstelling aan een breed scala aan praktijkbenaderingen”, vertelt academiemanager Arjen Nieuwenhuis van de Academie Mens en Maatschappij in het nieuwsbericht op de site van IFSW.

Uniek programma

De peer assessment uitgevoerd door de IFSW Education Commission, met de Nederlandse Nationale Vereniging van Maatschappelijk Werkers (BPSW), HAN-medewerkers van Social Work, studenten en vertegenwoordigers van hun internationale praktijknetwerken. Voorzitter van het peer review-proces, IFSW Global Education Commissioner professor Vasilios Ioakimidis roemde het unieke programma van de Engelstalige opleiding. De opleiding richt zich volledig op samenwerkend leren tussen lokale instanties in verschillende landen.

Creatief onderwijs International Social Work

Arjen: "Ons doel is om stimulerend en creatief onderwijs te bieden. We willen dat onze studenten vol vertrouwen en met succes omgaan met mensen en gemeenschappen. Op zoek zijn naar positieve verandering."

Wil je meer weten over de opleiding International Social Work? Bekijk de opleidingspagina