Astrid Timman genomineerd voor Docent van het jaar

Astrid Timman, docent Vaktherapie en ambassadeur van het iXperium Health, is 1 van de 4 finalisten voor de verkiezing Docent van het Jaar 2022. Zij strijden op 19 april om deze eervolle titel. "Nu ik zover ben gekomen, ga ik er ook voor!", reageert Astrid.

2c835610-0cf7-11ee-b02c-02565807075b Een foto van Astrid Timman. Zij is genomineerd voor Docent van het jaar 2022. Gepubliceerd door HB.

Minicollege

De Docent van het jaar-verkiezing wordt georganiseerd door het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Tijdens de verkiezing geven Astrid en haar medefinalisten een minicollege, waarin ze hun vaardigheden tonen. De 5-koppige jury, met onder meer 3 studenten, wijst een winnaar aan. Dat doen ze op basis van de ingestuurde stukken, gesprekken en het minicollege.

Ambities

Astrid over haar nominatie: “Het proces bestond uit 3 stappen. Eerst de aanmelding door collega’s van de HAN, toen moest ik zelf een stuk schrijven over mijn ambities en hoe ik mezelf zie.” Astrid lacht opgewekt: “Lastige vragen dus!” Als laatste werd de docent Vaktherapie uitgenodigd voor een interview. "Ik kon niets aan de gezichten van mijn gesprekspartners aflezen. Dus ik was eigenlijk heel verbaasd toen ik bericht kreeg dat ik bij de laatste 4 zat. En: nu ik zo ver ben gekomen, ga ik er ook voor!”

"Geweldige afgevaardigde"

Ons College van Bestuur is bijzonder verheugd met de finaleplaats voor Astrid: “Met haar hebben we een geweldige afgevaardigde in de finale van deze jaarlijkse titelstrijd. Deze finaleplaats is een mooie waardering voor het enthousiasme en de passie waarmee Astrid haar werk doet. We wensen haar alle succes toe tijdens de finaledag!”

De finale

De finale is op dinsdag 19 april, in het Muntgebouw in Utrecht. Astrid neemt het dan op tegen Ayo Adedokun (Leiden University College), Reinoud Lavrijsen (Technische Universiteit Eindhoven) en Renske de Beijer (Hogeschool Inholland). De minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Robbert Dijkgraaf, reikt de prijs uit, die is ontworpen is door 2 studenten van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ook krijgt de winnaar een beurs van 25.000 euro voor onderwijs of onderzoek én een erefunctie binnen het ComeniusNetwerk.