Ruim baan voor goede ideeën van student-ondernemers

Je bent op een festival en ja hoor, je mobieltje is leeg. Wat nu? Een student kwam met de oplossing: gebruik mobiele zonnepanelen, die je waar dan ook kunt neerzetten. Om tot zo'n oplossing te komen, kun je best wat hulp gebruiken. Je moet onderzoek doen, je hebt geld én een goed businessmodel nodig.

Postits door glas. Centre for creativity. Centrum voor ondernemerschap 3

Het Centrum voor Ondernemerschap helpt student-ondernemers, en Karel Rietdijk doet graag uit de doeken hoe. “Wij hebben deze student geholpen aan een eerste financiering, hij heeft begeleiding gekregen en hij heeft uiteindelijk zijn product in de markt gezet", zegt Karel trots. Hij is projectleider en businesscoach.

Studenten kunnen zich door het Centrum voor Ondernemerschap laten coachen, en ze kunnen er hun minor doen: een onderdeel van de opleiding die 'm een stuk persoonlijker maakt. Je kiest je minor namelijk zelf. Bij de meeste HAN-opleidingen staat de minor in het 3e jaar op het programma. En, je steekt er wat van op! Karel vertelt dat de student uit het voorbeeld het heeft geschopt tot het tv-programma Dragons’ Den, waar een investeerder hem geld leende om zijn bedrijf verder te laten groeien.

Kom ondernemen bij de HAN

Bekijk het interview met de businesscoach