Beste Nieuwkomer Award naar HAN-student Industrieel Product Ontwerpen

Anwar Manlasadoon (31) studeert Industrieel Product Ontwerpen aan de HAN. Hij is een van de 6 winnaars van de landelijke verkiezing 'Beste Nieuwkomer Spotlight Awards'. "Vroeger zag ik mezelf als slachtoffer van de oorlog in Syrië. Nu zie ik het als een kans."

af00b324-0cf4-11ee-9757-02565807075b Anwar Manlusadoon bij het project Solarmeubel bij het MIC op het IPKW. Fabian van Dijk kijkt toe. SEE, SEECE, hybride leeromgeving, Powerlab, Engineering, Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde, Industrieel Product Ontwerpen

In de toekomst zou Anwar graag producten willen maken waarmee hij het leven voor kinderen, gehandicapten en ouderen, makkelijker maakt. "Voor mij is mijn doel mensen helpen, belangrijker dan de manier waarop ik dat doe. Dat is voor mij een grote motivatie geweest (en nog) om te kiezen voor de praktijkgerichte studie Industrieel Product Ontwerpen (IPO) aan de HAN."

Anwar burgert in

Anwar woont in Arnhem, is dol op planten en verzamelt pennen en andere schrijfwaren. Hij heeft zijn uitverkiezing vooral te danken aan de wekelijkse column 'Anwar burgert in' die hij als nieuwkomer in De Gelderlander schrijft. Op een speelse manier schrijft hij over de cultuurverschillen tussen de Nederlandse en Syrische samenleving. Het doel is daarbij altijd om wederzijds begrip te kweken.

afadd8e2-0cf4-11ee-be7a-02565807075b Anwar Manlusadoon bij het project Solarmeubel bij het MIC op het IPKW. Fabian van Dijk kijkt toe. SEE, SEECE, hybride leeromgeving, Powerlab, Engineering,
Anwar Manlasadoon studeert Industrieel Product Ontwerpen aan de HAN en is winnaar van de verkiezing 'Beste Nieuwkomer Spotlight Awards'

Nieuwkomers laten anderen stralen

De Award uitreiking vond plaats op 18 december 2021 in de Melkweg Amsterdam. Daar was Anwar ook bij aanwezig. Volgens de organiserende stichting Beste Nieuwkomer laten de winnende nieuwkomers anderen stralen. "Met veel liefde zetten zij zich in voor de directe omgeving of de Nederlandse samenleving. Echte sterren dus", aldus de organisatie.

Bronnen: Beste Nieuwkomer, De Gelderlander