Mbo-studenten maken kennis met associate degrees van de HAN

Op woensdagmiddag 17 november verwelkomde de HAN ruim 150 studenten van het ROC Rivor. De studenten kwamen met touringbussen van het ROC in Tiel naar de HAN-campus in Arnhem om kennis te maken met de associate degrees in het economisch domein. Het werd een geslaagde middag!

354386 Presentatie mbo middag, auditorium R31. Economisch domein. 2021

De studenten kregen in het auditorium uitleg over de middag van academiemanager Maartje Loncke en teamleider Jacintha Bonsma. Er was aandacht voor het verschil tussen studeren op het mbo en het hbo. Wat zijn associate degrees nu eigenlijk? Hoe is de studielast en wat kun je met een ad-diploma? De studenten kregen ook de kans om vragen te stellen aan ervaringsdeskundige Simone Ploubis. Zij heeft de overstap van mbo naar hbo gemaakt en is derdejaars student Bedrijfskunde duaal aan de HAN. Simone vertelde de aanwezigen waarom zij voor het hbo heeft gekozen, hoe haar gemiddelde week eruit ziet en hoe zij de studielast ervaart.

Workshops

Onder de aanwezige studenten was de animo om door te studeren na hun mbo-opleiding groot. Er was dan ook veel interesse in de workshops. De studenten hadden van te voren een keuze gemaakt uit 2 associate degrees waar ze meer over wilden weten. Ze konden kiezen uit Bedrijfskunde, Logistics Management, Online Marketing & Sales, Accountancy en Juridisch Medewerker. Tijdens de workshops gaven docenten een inkijkje in de opleiding en was er volop ruimte voor vragen.

Meer weten over associate degrees?

Een associate degree (Ad) is een hbo-opleiding van 2 jaar. Een Ad-student leert en werkt tegelijkertijd. Met een associate degree-diploma heb je goede kansen op de arbeidsmarkt. Na een associate degree heb je de mogelijkheid om nog 2 jaar door te studeren en zo een bachelor-diploma te behalen. De interesse voor associate degrees stijgt en de opleidingen worden steeds populairder. Meer weten over de associate degrees van de HAN? Check deze pagina.