Recordaantal afgestudeerden is mijlpaal voor HAN Master Leraar Wiskunde

Een tekort aan docenten is ook in het voortgezet onderwijs aan de orde van de dag. Het werkveld staat te springen om nieuwe leraren, waaronder in het kernvak wiskunde. Met 15 afstudeerders in het studiejaar 2020-2021 levert de HAN Master Leraar Wiskunde hier een prachtige bijdrage aan.

29fe3df8-0ce6-11ee-b229-02565807075b Close-upfoto van drie Wiskunde studenten die kijken naar een wiskundig model.

Voor de opleiding, die in 2011 startte, is dit een recordaantal. De master heeft sindsdien nooit eerder zoveel afstudeerders in 1 studiejaar gehad. Op het moment zijn er al 9 diploma’s uitgereikt. De teller loopt nog op, tot waarschijnlijk 15 in juli. Een mooie mijlpaal in een bijzondere tijd. Vorig collegejaar studeerden er nog 7 nieuwe 1e-graads leraren af. Met een 1e-graads bevoegdheid mag je naast lesgeven in de onderbouw ook lesgeven in de bovenbouw van havo en vwo en in het hbo.

Master Leraar Wiskunde

Ben jij 2e-graads docent wiskunde en wil jij je kennis verdiepen en je didactische vaardigheden vergroten en je inzetbaarheid op jouw school verbreden? De Master Leraar Wiskunde gaat in september 2021 weer van start. Maak kennis met de opleiding tijdens de online Open Avond op 2 juni of vraag een adviesgesprek aan.

Leraar worden? Vind de lerarenopleiding die bij je past bij de HAN.