HAN minor verbindt zorg en techniek

De minor ‘Technology meets Health’ bij de HAN verbindt zorg en techniek. Daar is grote vraag naar. Studenten en medewerkers in de zorg en technisch onderlegde studenten en mensen blijken elkaar immers vaak niet goed te begrijpen. Wat wil de zorginstelling? Welke technologische toepassingen zijn er en wat helpt de patiënt/cliënt en de instelling nu echt?

267987 Clark Nowack met studentes minor Technology meets health

Om studenten uit de zorg te leren de achterliggende zorgvraag te verduidelijken, hebben docent Clark Nowack en zijn collega’s deze minor ontwikkeld. "Studenten zijn, evenals opdrachtgevers trouwens, geneigd oplossingsgericht naar een probleem te kijken, niet vraaggericht". Dat is ook niet zo gek. "In de zorg werken veelal doeners", aldus Nowack. "De HAN heeft een methodiek ontwikkeld om de werkelijke zorgvraag te verhelderen, daar gaan we in de minor mee aan de slag."

Aanmelden
Studenten die binnen of buiten de HAN een bachelor op het gebied van zorg en welzijn volgen, bijvoorbeeld verpleegkunde en ergotherapie, kunnen zich aanmelden. De minor begint in september en duurt 20 weken. Aanmelden? Meer weten over de minor of je studiemogelijkheden?
Of vraag een adviesgesprek aan: minor.technologymeetshealth@han.nl

Lees artikel in Tech Gelderland