Hart onder de riem voor masterstudenten

Bij het online college Master Physician Assistant schoof op maandag 8 februari (demissionair) minister Ingrid van Engelshoven aan. Wat zij vooral van de 60 virtueel aanwezige 1e-jaarsstudenten wilde weten: “Stagelopen is nu ingewikkeld. Krijgen jullie genoeg praktijkervaring?”

studenten luisteren in praktijk

Voordat het college daadwerkelijk van start gaat, geeft docent Arna van Doorn het woord aan de studenten. Om de minister bij te praten over de impact van corona op hun stage en studie.

Al gauw blijkt er een breed gedeeld pijnpunt te zijn: de ene na de andere student zegt ermee te worstelen om in coronatijd een goede stageplek te vinden. En juist stages zijn van onschatbare waarde bij een praktijkgerichte, duale master als Physician Assistant.

Lees verder: Minister van Onderwijs steekt HAN-studenten hart onder de riem