Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder

Academie Educatie is trots op onze Topopleidingen

Zeer trots is de HAN Academie Educatie op het predicaat Topleiding voor 3 van onze lerarenopleidingen. Een bevestiging van onze kwaliteit!

docent met model aan tafel

In de Keuzegids Hbo 2021 krijgt een opleiding met 75 punten of hoger het predicaat 'topopleiding', opleidingen met een puntenscore tussen 65 en 75 krijgen het predicaat 'goed'.

Lerarenopleidingen goed beoordeeld

3 HAN-opleidingen in het educatieve domein krijgen het predicaat ‘topleiding’, volgens de Keuzegids 2021:

Ook de opleiding Leraar 2e graads Frans (voltijd en deeltijd) mag trots zijn op haar positie in de ranking van de Keuzegids 2021. De lerarenopleiding Frans kreeg het predicaat ‘goed’.

Er kunnen verschillende kenmerken van een opleiding zijn die tot het goede oordeel leiden. Bij de lerarenopleiding Aardrijkskunde geeft De Keuzegids bijvoorbeeld aan: “In Nijmegen stroomt een bovengemiddeld aantal studenten door naar jaar twee. Aan andere hogescholen is het lastig om het eerste jaar door te komen.”

Trots

Aly Smelt, directeur Academie Educatie: “In de academie wordt iedere dag hard gewerkt aan de ontwikkeling van leraren, samen met de studenten en het werkveld. Daarmee dragen we bij aan goed onderwijs voor nu en in de toekomst. En dat doet ertoe! Dan is het fijn dat deze opleidingen nu deze waardering krijgen. Achter deze topopleidingen staan topteams! Gefeliciteerd met deze mooie erkenning.”

Portret Aly Smelt

Over de Keuzegids Hbo

De Keuzegids Hbo geeft aankomende studenten traditiegetrouw een overzicht van de hogescholen in ons land: hoe scoren ze per opleiding op inhoud, toetsing, docenten, vaardigheden, loopbaanvoorbereiding, haalbaarheid en faciliteiten? In de Keuzegids 2021 zijn ruim 1100 bacheloropleidingen en 257 Associate degrees (Ad) in voltijd, deeltijd en duaal meegenomen.

Niet alleen voor opleidingen maar ook voor hogescholen maakt de Keuzegids een ranking. Wil je weten hoe de HAN hier op scoort of hoe de ranking van de Keuze gids 2021 tot stand is gekomen? Lees dan het bericht van SAM hierover. Wil je meer lezen over de topopleidingen van de HAN? Lees dan ons nieuwsbericht op de website.

Online Open Dag en Open Avond

Wil je de sfeer proeven van onze campus? Wil je van studenten horen hoe zij de opleiding ervaren? Of wil je alles weten over toelatingsvoorwaarden, vakkenpakket, vrijstellingen en stages? Kom dan naar onze online Open Dag op 14 november (voltijdbachelors) of naar de online Open avond op 18 november (deeltijdbachelors).