11-17 oktober | Meer aandacht voor armoede in Nederland!

Week tegen Armoede 2021

322386 Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Klik op bovenstaande button voor de pagina 'Week tegen Armoede 2022'.

Gelinkt aan de Week tegen Armoede

'Hoe je armoede doorbreekt'

Het HAN-boek is geschreven door experts én mensen met ervaringskennis. De 8 aanbevelingen vormen de structuur van het boek. De hoofdstukken bestaan uit ervaringsverhalen, onderzoeksfeiten, tips en meer.

"Alle hoofdstukken zijn relevant voor iedereen. Ze maken je bewust van allerlei dynamieken buiten je eigen bubbel." - Schrijver en docent Social Work Jeroen Otten

327266 Voorkant boek 'Hoe je armoede doorbreekt'
Carinda over de week tegen armoede

Waarom is dat eigenlijk nodig?

Organisator Carinda Jansen vertelt: "Voor het doorbreken van armoede zijn grote veranderingen nodig, in groepen mensen, organisaties, politiek en zelfs wereldwijd. Grote veranderingen zijn het gevolg van mensenwerk en van het besef dat je zélf een klein verschil kunt maken. Daarom organiseren we bij de HAN de ‘Week tegen Armoede’; omdat iedereen een klein verschil kan maken. Je bent student, docent, ondersteuner bij de HAN. Je bent tegelijk ook voetbaltrainer, lid van een ouderraad, broer, werkgever of buurvrouw. In al die rollen kom je, óok bij de HAN, mensen tegen die het financieel minder hebben."

04285cc2-0cf4-11ee-a096-02565807075b Portretfoto van Carinda Jansen, Week tegen Armoede

Editie 2020: Waarom deden zij mee met de #50EUROWEEK?

Jeroen Otten

Ik schrijf momenteel, samen met Carinda, een boek over armoede. Dat schreeuwt om ervaringsdeskundigheid. Ook ben ik van nature nihilistisch, hoe minder hoe beter. Ooit heb ik 1,5 jaar op een uitermate mager rantsoen aan voedsel geleefd.

Carinda Jansen

Ik vond en vind het een waardevolle manier om in te voelen wat financiële krapte met je doet. "De echte ervaring komt een beetje na een paar weken denk ik, als de voorraadplank leegraakt en je diepvries minder gevuld is."

Joke Abbring

Zelf ervaren wat het voor mij betekent als mijn gezin met een heel klein budget moeten rondkomen. Lukt me dat? Welke keuzes moet ik dan maken? Ik ga het ervaren.

Volg ons op Instagram