d0f2eb64-0cfe-11ee-9b30-02565807075b docent Suzanne Nagtegaal bij HAN Built Environment

Suzanne Nagtegaal is namens de Academie BE toegetreden tot het bestuur van alumnivereniging Aedificat. Samen met Thomas Kempen, Abel van Grevenhof en voorzitter Ruben van den Akker vormen zij het dagelijks bestuur. Bijgestaan door CT-student David Özdemir, commissaris Schoolzaken van SV Trifonius.

Suzanne is docent Bouwtechniek bij de opleiding Bouwkunde. Zij houdt zich daarnaast bezig met begeleiding van studenten die de verkorte bachelor Bouwkunde in voltijd volgen. Naast haar werk als docent, heeft ze haar eigen architectenbureau: buroBois

Zelf is Suzanne ook HAN-alumna: ze deed van 1995 tot 2000 Bouwkunde aan de HAN. In die tijd was ze actief in Studievereniging Trifonius en betrokken bij de oprichting van Lokaal ’99, het studentencafé op de Arnhemse HAN-campus. Na haar HAN-opleiding haalde ze bij ArteZ haar master Architectuur.

Bij Aedificat is het verbreden van de horizon meer vakgerelateerd. Dat past ook goed bij de fase waarin veel alumni zitten.

Horizon verbreden

Waarom is Suzanne bestuurslid van Aedificat geworden? "Zoals mijn geschiedenis al doet vermoeden vond en vind ik extra curriculaire activiteiten erg belangrijk," zegt ze. "Juist omdat die je horizon verbreden. Dit gold tijdens de studie, maar geldt eigenlijk nog steeds. Het is leuk om studiegenoten te ontmoeten en bij te kletsen over het vak, maar ook over werken en het leven in het algemeen. Bij Aedificat is het verbreden van de horizon meer vakgerelateerd. Dat past ook goed bij de fase waarin veel alumni zitten, waarin het logisch is om te werken in je vak én expert worden in een onderdeel daarvan. Omdat ik het belangrijk vind dat er een alumnivereniging is, draag ik er ook graag een steentje aan bij."

Meerwaarde

Jaarlijks studeren er meer dan 100 studenten af aan de Academie Built Environment van de HAN. Suzanne: "Al deze studenten hebben een behoorlijk deel van hun leven aan de HAN gespendeerd en hebben hopelijk met de opleiding en de studenten ook een band opgebouwd. De alumnivereniging kan ervoor zorgen dat die banden blijven. Ik vind dat voor zowel de HAN als de alumni een meerwaarde."

Portret Suzanne Nagtegaal bij de receptie van Ruitenberglaan 26, Arnhem
Suzanne Nagtegaal, docent Bouwtechniek en bestuurslid Alumnivereniging Aedificat

Plannen voor Aedificat

Suzanne gaat zich de komende tijd bezighouden met het organiseren van de eerstvolgende activiteit. "We hebben al een mooi plan bedacht," laat Suzanne daarover los. "Op een schitterende plek en met erg leuke sprekers. Binnenkort staat hierover meer op de website van Aedificat."

Verder gaat zij zich inzetten om Aedificat beter op de kaart te zetten "Ik heb best een aardig netwerk," zegt Suzanne. "Dat probeer ik dan wat meer bij Aedificat te betrekken. En ik ga proberen mijn collega's, waarvan een groot gedeelte zelf oud-student van de HAN is, ook meer te betrekken bij onze alumni-activiteiten. Helemaal als we zo'n gave activiteit hebben als de komende!"

Over Aedificat

Aedificat is sinds 2016 de vereniging voor oud-studenten van de opleidingen Bouwkunde en Civiele Techniek van de HAN. De alumnivereniging organiseert bijeenkomsten en vormt een laagdrempelig platform voor het onderhouden van contacten.

Het gaat hierbij om de afstemming met het onderwijs, werkveld en onderzoek. En er wordt kritisch en open minded naar het beroepenveld en het vakgebied gekeken.

In de coronajaren stonden de activiteiten van Aedificat noodgedwongen op een laag pitje. Nu is het tijd om de draad weer op te pakken. Houd daarom de activiteitenkalender op de website in de gaten.