Goed voorbereid op de toekomstige loopbaan Civiele Techniek Topopleiding: kwalificatie is goed voor de civiele sector

e5b42018-0cf9-11ee-b4bc-02565807075b drie studenten simuleren in het waterlab situaties voor civiele techniek waterbouwkunde

De hbo-opleiding Civiele Techniek heeft de kwalificatie Topopleiding in de pocket! Verdiend, want docenten en ondersteuners doen er bij de HAN-opleiding alles aan om studenten een fantastische studietijd te bezorgen en meer dan goed voorbereid aan hun carrière te laten beginnen.

Het predicaat Topopleiding geldt voor de opleidingen:

Waarom is Civiele Techniek een Topopleiding?

De opleiding kreeg van de studenten een bovengemiddelde waardering voor de inhoud van de opleiding, de docenten, de toetsing en de sfeer.

De voorbereiding op de loopbaan kreeg de allerhoogste waardering. Geen verrassing, want de Academie Built Environment, waar de opleiding Civiele Techniek deel van uitmaakt, heeft intensieve contacten met het werkveld en werkt daar nauw mee samen.

Zegel Topopleiding  2023

Hoe en wanneer word je Topopleiding?

De studiesuccescijfers, gepubliceerd in de nieuwe Keuzegids Hbo Bachelor 2023 zijn gebaseerd op de uitkomsten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2022, arbeidsmarktcijfers van het Researchcentrum voor Onderzoek en Arbeidsmarkt (ROA) en studiesuccescijfers van de Vereniging Hogescholen. De studentenoordelen tellen voor 71,4% mee en overige cijfers voor 28,6%.

Een hbo-opleiding krijgt de kwalificatie Topopleiding bij het behalen van 4,5 sterren. Hiervoor zijn minimaal 76 van de 100 te behalen punten nodig. Civiele Techniek van de HAN behaalde 83 punten.

Veel te kiezen voor nieuwe studenten

Landelijk gezien doen de civieltechnische hbo-opleidingen het bijzonder goed in de Keuzegids HBO. Liefst 6 van de 10 voltijdopleidingen scoren bovengemiddeld en mogen zich dit jaar Topopleiding noemen.

Dit is goed nieuws voor de hele civieltechnische branche. De sector staat deze eeuw voor enorme opgaven en daar zijn veel nieuwe ingenieurs voor nodig. Voor het ontwerp, aanleg, onderhoud van infrastructuur en voor het versterken van dijken. Wie zijn of haar toekomst in de Grond-, Weg- en Waterbouwkunde ziet, kan dus kiezen uit veel goede opleidingen.

Meer weten?

Lees de opleidingsinformatie op onze website en bezoek de Open Dag voltijd of de Open Avond deeltijd. Je bent meer dan welkom!