College geven aan groep studenten op HAN-locatie én aan studenten die vanuit thuis meedoen

Multilokaal en blended onderwijs bij Commerciële Economie Innovation

Touchscreen tafel

Luister de nieuwe aflevering van iXpod, dé podcast over leren, lesgeven en werken met ict, dit keer over Multilokaal en blended onderwijs bij de opleiding Commerciële Economie Innovation.

Luister de nieuwe aflevering van iXpod op spotify.

Luister de nieuwe aflevering van iXpod, dé podcast over leren, lesgeven en werken met ict: Multilokaal en blended onderwijs bij opleiding Commerciele Economie Innovation.

Jaro Ekstijn is docent in de opleiding Commerciële Economie Innovation. De opleiding startte in 2021 met 27 studenten in een nieuwe opzet. Studenten werken in een open space, zonder rooster voor echte opdrachtgevers. De docenten zijn in dezelfde ruimte aanwezig en geven de studenten input en feedback.

Tegenwoordig is het niet zo raar dat een deel van de studenten online aanwezig is in de klas. En hoe zorg je dan dat je toch een goed college geeft waarbij de hele klas betrokken is en zich ook betrokken voelt? Welke tools zet je dan in? En hoe zorg je ervoor dat ze ook van didactische waarde zijn?

Jaro kreeg hulp van Jesse van de Hulsbeek, trainer bij HAN Open Digital Horizons. Samen ontwikkelden ze een blended en multilokaal college voor studenten op locatie op de HAN én voor studenten die vanaf een andere locatie meedoen met het college.

HAN Open Digital Horizons

Dit studiejaar laten we vanuit het HAN-brede programma HAN Open Digital Horizons in een serie interviews collega’s aan het woord over leren en werken met ict bij de HAN. HAN Open Digital Horizons is het HAN-brede professionaliseringsprogramma met betrekking tot leren, lesgeven en werken met ict. Digitalisering van het hbo-onderwijs in de richting van meer flexibel, toekomstgericht onderwijs voor een digitale samenleving, is een complexe innovatie. Docenten, leidinggevenden en onderwijsondersteuners spelen hierin een cruciale rol. Op Leren en Werken met ict vind je alle informatie, zowel over ondersteuning en professionalisering als informatie over het programma.