Foto voor event Installatie Maurice Magnée/Technology Talks op 6 juni 2023. Mag daarna verwijderd worden!
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Op dinsdag 6 juni 2023 is de installatie van Maurice Magnée tot lector Technologie voor Gezondheid bij HAN University of Applied Sciences. Voorafgaand aan de installatie organiseert iXperium Health de vijfde editie van Techology Talks.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname
gratis

Installatie Maurice Magnée

De Toekomst is Nu - Technologie voor Gezondheid

Maurice Magnée spreekt tijdens deze middag zijn installatierede uit getiteld: De Toekomst is Nu - Technologie voor Gezondheid

Hoe kunnen we bijdragen aan het toekomstbestendig maken van de zorg, voor iedereen? In zijn intreerede gaat Maurice Magnée in op de rol van technologie in het verbeteren en behouden van gezondheid en vitaliteit. Hierbij gaat bijzondere aandacht uit naar de ondersteuning van mensen in hun eigen (collectieve) leefomgeving met behulp van technologie en de manier waarop technologie de zorg en zorgorganisaties verandert.

iXperium Health

Technology Talks: Transformatie van zorg, welzijn, sport en onderwijs

Voorafgaand aan de installatie organiseert iXperium Health de vijfde editie van Technology Talks met als thema: Transformatie van zorg, welzijn, sport en onderwijs. Na sociale robots, de ethiek van technologie en data in zorg en welzijn, VR als medicijn en AI in zorg en welzijn, staat de professional dit jaar centraal. Al onze beroepen veranderen. Door vragen vanuit de maatschappij en doordat technologie ons andere mogelijkheden biedt, maar ook doordat cliënten en patiënten een andere zorg, dienst of product verwachten. Hoe geven we die transformatie samen vorm?

Voorlopig

13:00 uur Ontvangst Technologie Talks met koffie/thee

13:30 uur Welkom bij Technology Talks

13:40 uur Keynote Jeroen van der Most

14:25 uur Inspiratie en transformatie

15:30 Eind Technology Talks

15:30 uur Ontvangst Installatie Maurice Magnée met koffie/thee

16.00 uur Welkomstwoord door Christine de Vries, directeur Academie Gezondheid en Vitaliteit

16.10 uur Installatie Maurice Magnée door Bridget Kievits, College van Bestuur HAN

16.20 uur Intreerede De toekomst is Nu - Technologie voor Gezondheid

17:00 uur Afsluiting en aansluitend een hapje en drankje

Lector

Maurice Magneé

Maurice Magnée is expert op het gebied van zorgtechnologie en was manager van het HAN iXperium Health. Hij werkte als senior onderzoeker bij het Lectoraat Innovatie in de Care van de HAN. Op 1 april 2022 is hij benoemd tot lector en zet dit lectoraat zelf voort onder de nieuwe naam: Technologie voor Gezondheid.

Lectoraat

Technologie voor Gezondheid

Hoe kunnen we de gezondheidszorg toekomstbestendig maken en goede, betaalbare zorg voor iedereen garanderen? Het Lectoraat Technologie voor Gezondheid richt zich op deze uitdagingen door creatieve oplossingen en nieuwe technologie voor bevordering van functioneren, regie en veerkracht van mensen in hun eigen leefomgeving.

Nieuwe technologie speelt een cruciale rol in toekomstbestendige zorg. Optimaal zelfmanagement, informele zorg, monitoring, en zorg op afstand kunnen immers niet zonder. Samen met studenten en het werkveld doen we praktijkgericht onderzoek waarbij we ons telkens afvragen:

• Wat doen wij met de technologie?
  • Wat doet de technologie met ons?

De laatste vraag is belangrijk, omdat technologie invloed kan hebben op wie we zijn, hoe we werken en zelfs op onze cultuur. Niet alle zorgverleners en patiënten zijn zo flexibel om met al die nieuwe technologie telkens mee te bewegen. Ons onderzoek laat zien dat wanneer we eindgebruikers in een vroeg stadium bij een project betrekken, uiteindelijke adoptie door de praktijk verbetert.

EXPERTISES

• Digital health
  • VR/XR
  • Adoptie
  • Ontwerponderzoek
  • Implementatieonderzoek
  • (Tele)monitoring
  • Apps

ONZE KENNIS
We gebruiken inzichten uit participatief ontwerponderzoek, futures literacy, agile methoden en elementen uit implementatieonderzoek en data science. We werken vanuit het principe nothing about us without us én het predicaat: #studentsincluded.

Het lectoraat vormt -samen met de 4 andere lectoraten van de Academie Gezondheid en Vitaliteit van de HAN- het Kenniscentrum Duurzame Zorg. De lectoraten werken in dit verband samen aan toekomstbestendige kwaliteit en professionaliteit in de zorg.