HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

The Organized Digital Factory

We ontwikkelen voor mkb-maakbedrijven een Operations Digital Twin om doorlooptijden kort en betrouwbaar te maken. Productieplanning en -besturing is complex en de traditionele wijze is te statisch: realtime procesbeheersing is belangrijk. Een ODT plant optimaal en reageert realtime op wijzigingen.

560329 Man met tablet kijkt naar robotarmen in Digitale Fabriek

Flexibele werkinstructies

Effectieve werkinstructies stellen mkb werknemers beter in staat om de assemblage goed uit te (blijven) voeren in een omgeving met variëteit. In het project Flexibele werkinstructies willen we onderzoeken hoe werkinstructies contextgevoelig en flexibel gemaakt en gebruikt kunnen worden.

41fd7e16-0ce9-11ee-80b0-02565807075b smart industry deeltijd fabriek

DEMAND

Organisaties beschikken vaak over vele dataketens. Hoe meer datastromen, hoe complexer het geheel en hoe groter de behoefte aan structuren om deze te integreren en te managen. Het project DEMAND helpt data-gedreven organisaties die hier hulp bij willen met nieuwe methodologieën en tooling.

481810 Vrouw en data

Praktische predictie

Bij de meeste patiënten met beginnende rugklachten gaat de pijn snel over. Soms wordt het juist chronisch. Als fysiotherapeut wil je het herstel zo snel mogelijk goed inschatten. En de behandeling hierop aanpassen. Een praktisch en toetsbaar instrument is daarbij nuttig.

fysiotherapeut corrigeert houding van een patiënt op een fiets

Regelspraak

De taal waarin de Belastingdienst regels uitdrukt heet Regelspraak. Een beperkte taal, speciaal bedoeld om belastingregels mee te (be)schrijven. Regelspraak moet precies kloppen, juridisch en technisch. Hoe evalueer en test je Regelspraak en de uitbreiding ervan? Dat is waar dit project om draait.

foto voor bij project regelspraak

Movin(g) reality

Steeds meer maken we gebruik van apps. Thuis, in allerlei apparaten zoals de telefoon en televisie. Ook op je werk, waar bedrijven steeds meer apps in bedrijfsprocessen hebben geïmplementeerd. Zo ook in de gezondheidszorg.

Theo Theunissen, project moving reality - buiten opname

Dieetbehandeling bij cardiovasculair risicomanagement

Om resultaten van diëtetiek inzichtelijk te maken, is het van belang dat er meer gestandaardiseerd geregistreerd wordt. Hoe kunnen diëtisten informatietechnologie (IT) gebruiken voor een optimale registratie?

148737 Voeding en Dietetiek Praktijkhuis studenten voorlichting rij voedingsmiddelen

Canoniek Datamodel en Coderingen

Stijn Hoppenbrouwers, Patrick Honing en Emiliano Heyns droegen bij aan facilitatie en uitwerking van vele gesprekken en het opleveren van het 'CDM Begrippendocument': een lijst met zorgvuldig gedefinieerde kernbegrippen ook bekend als het 'HAN Woordenboek voor Gegevens'.

cmd krijtbord met woorden website game