overleg met post-its

KennisvideoStuurkracht van startende leraren

In de deze kennisvlog van het platform samen opleiden en professionaliseren vertelt Helma Oolbekkink over haar onderzoek naar stuurkracht van startende leraren. Er ligt een grote uitdaging om startende leraren voor het beroep te behouden. Het ontwikkelen van stuurkracht bij de startende leraar kan daar positief aan bijdragen. Helma ziet een belangrijke rol voor de partnerschappen en de samenwerking tussen het opleidingsinstituut en de scholen bij het inductietraject.

363951 Helma Oolbekkink portret

Master Movel

Ons lectoraat draagt bij aan de Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL). Met deze master op zak ben jij de professional met stuurkracht die een bijdrage levert aan de transitie naar eigentijds onderwijs. Ons onderwijs vraagt om toekomstbestendige onderwijsprofessionals, je zet je professionele ontwikkeling kracht bij en bouwt aan je carrière.

82158 student schrijft in groepje

Nieuws en artikelen

515495 Super agent spel. Kennislab. Kennisfestival
30401 Docent aan het lesgeven
371108 leerling onderbouw leest boek
Start ‘De leraar als ontwerper’ Landelijk expertisenetwerk
234460 null
31674 kinderen in de klas met vinger omhoog
492791 Geert Kelchtermans aan het woord tijdens de educatie pitstop van 24 januari.
Associate lector Roel Grol Focus op De Leraar als Ontwerper
363949 Roel Grol, onderzoeker bij het LeerLab. Educatie
De onderzoekers van de HANEdwin Buijs
354287 Coverbeeld vrouw met loep, onderzoekers van de HAN (NH)
Stuurkracht van leraren Blijf toetsbewaam: pak de regie!
235923 Studenten HAN Pabo Arnhem lachen in kantine.

ALLE ACTUALITEITEN OP JE DIGITALE DEURMAT?  Volg onze nieuwsbrief 'Voor het leren van vandaag en morgen!'

Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar kennis en activiteiten in de digitale nieuwsbrief 'Voor het leren van vandaag en morgen!' Ontvang het laatste nieuws over o.a. onze opleidingen, events, onderzoeksresultaten en samenwerkingen een aantal keer per jaar in je inbox! Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Overlegen en samenwerken