Dit is je studie

De deeltijd Master Pedagogiek bestaat uit 2 jaar en een meesterproef. Eerst verbreed je jouw vakkennis, daarna verdiep je je in diverse specialistische onderwerpen. Met je meesterproef realiseer je een concrete verandering of verbetering in jouw organisatie.


Eerst verbreden, dan verdiepen.De opbouw van je studie

De Master Pedagogiek leidt je breed, maar ook verdiepend op. Je hebt in het eerste jaar 1 dag in de week op woensdag les. Je leert op locatie, in de online leeromgeving, maar vooral in je eigen beroepspraktijk. Je werkt nauw samen met je medestudenten en je krijgt intensieve coaching en begeleiding. De studiebelasting is zo’n 22 uur per week. De totale studiebelasting is 90 EC.

Programma

Na afloop van de Master Pedagogiek kun je als pedagogisch generalist met specifieke kennis van jeugd-, gehandicaptenzorg of onderwijs, antwoord geven op actuele, complexe vraagstukken. In de opleiding staan 4 taakgebieden centraal: 

  • het proces van hulpverlening en onderwijs;
  • innovatie en beleid; 
  • leidinggeven en begeleiden; 
  • samenwerken en netwerken.

Verbreden en verdiepen

Ervaringen van studenten en werkgevers

  • Ellen Prehn, Gebiedsmanager Kinderopvang SKAR

    “Wat ben ik blij dat ik voor de HAN Master Pedagogiek heb gekozen. De inhoud van de studie en het contact met de medestudenten, de betrokkenheid van de docenten, het plezier samen. Deze studie is een mooie reis.”
  • Marloes Landsbergen, docent bij de HAN opleiding Operatieassistent & Anesthesiemedewerker

    “In mijn klas zitten ook studenten uit de (jeugd)zorg en het primair, voortgezet en middelbaar onderwijs. Doordat we ervaringen uitwisselen, ga je anders kijken naar problemen die spelen bij jongeren. Dat is heel leerzaam, en 1 van de redenen geweest waarom ik voor deze master heb gekozen.”
  • Marleen in ’t Veld, behandelcoördinator Open Cirkel, leidinggevende Vivian Brangers

    “Door de aanpak van Vivian zijn collega’s zich bewust van het belang van groepsdynamica. Ze weet hoe ze collega’s motiveert en zorgt dat collega’s vaardigheden blijven inzetten. Bovendien is ze zelf behandelaar, dus onderdeel van die verandering.”
  • Vivian Brangers, pedagogisch behandelaar Open Cirkel

    “Door de master kan ik een brugfunctie vervullen: wat gebeurt er in de organisatie, van bovenaf, en wat hoor je op de werkvloer. Dat is een interessant proces waarop ik dankzij de opleiding invloed uit kan oefenen.”

Zelf het roer in handen 

  • Judith Janssen, leerkracht basisschool

    ‘Je zit met mensen die werkervaring hebben. Hetzij in het onderwijs, hetzij in de jeugdzorg. Dat verbreedt je blik. En mijn onderzoek kon ik meteen toepassen in de praktijk! Dat is het grote voordeel boven een universitaire master.’
  • Jolanda Kleinjan, directeur basisschool

    ‘Ik ben blij dat Judith voor de HAN-Master Pedagogiek heeft gekozen, omdat ze van daaruit onze onderwijspraktijk verbetert. Als school heb je zelf in de hand in hoeverre je profiteert van een studerende leerkracht.’

Volgende paginaKom goed beslagen ten ijs

Alles wat je wilt en moet weten over de HAN deeltijd Master Pedagogiek.