Hbo programma Contentmarketing en contentstrategie

Samenwerken, post-it plakken, proces
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 7 november 2019

De opleiding Contentmarketing en contentstrategie geeft je de handvatten voor een gedegen contentstrategie die direct toepasbaar is in jouw organisatie.

Opleiding Contentmarketing en contentstrategie

Content is king! Communicatie is van zenden naar luisteren verschoven. Van een boodschap bepalen, naar de creatie van deelbare content. De opleiding Contentmarketing en contentstrategie gaat over de gedachte achter én de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie deelt met jouw klanten.

In het kort

    7 maandenDuur
    18.30-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hboNiveau
    € 3.390,-Kosten (incl. examen)

Benieuwd naar de opleiding Contentmarketing en contentstrategie?

en-student-gesprek-overleg

Ervaringen van studenten

Volg de opleiding Contentmarketing en contentstrategie

Het uitgangspunt is dat je klant zelf bepaalt via welk medium, tool of app hij/zij je content ontvangt en met je communiceert. Hoe zorg je ervoor dat je je klanten op het juiste moment bereikt, betrekt en motiveert? En hoe sluit je aan op de behoeftes van de klant? Hoe win je het vertrouwen van de doelgroep en hoe zorg je voor een blijvende aandacht?

De opleiding bestaat uit twee cursussen: Contentstrategie, Contentmarketing en contentcreatie. In de eerste cursus leer je de verschillende theorieën achter contentstrategie. De tweede cursus bestaat uit het vertalen van de theorie naar een strategie, planning en praktische uitvoering. De opleiding biedt een gefundeerde aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content voor jouw organisatie.

Een proefcollege volgen van Contentmarketing en Contentstrategie?

Wil je weten of de studieinhoud bij je past? Kom proefstuderen! 

Er is geen omschrijving beschikbaar

Voor wie?

  • (Online) marketeers;
  • Communicatiemedewerkers;
  • Marketingmedewerkers;
  • Ondernemers en zzp'ers;
  • Iedereen die meer kennis wilt op het terrein van contentmarketing en -strategie.

De opleiding is ook geschikt voor alle managers met een marketing- of communicatieachtergrond, die meer effect willen uit de directe communicatie met de doelgroep. Managers die weten dat ze op een andere manier met communicatie om moeten gaan, maar (nog) niet hebben geleerd hoe.

Programma

Contentstrategie (9 bijeenkomsten incl. strategiesessie)

  • Visie op de rol van content;
  • Theoretisch kader contentstrategie;
  • Brein en effecten van content;
  • Het DNA van je organisatie;
  • Buyer/Customer Journey;
  • Social media monitoring (Coosto);
  • Zoeken naar klantenprofielen, influencers en platformen;
  • Strategische sessie (de strategie van je eigen organisatie).;
  • KPI's en accountability.

Contentmarketing (6 bijeenkomsten)

  • De omnichannel-benadering;
  • Contentplanning;
  • Contentagenda;
  • Content en vindbaarheid;
  • Content en communities;
  • Videomarketing.

Contentcreatie (3 bijeenkomsten)

  • Deelbare content: contentproductie en huisstijlboek;
  • Storytelling door video, beeld en tekst;
  • Medewerkers als ambassadeur: medium onafhankelijk, medewerkers afhankelijk;
  • Persoonlijk actieplan.

Examen (1 bijeenkomst)
Presentatie contentstrategie voor je eigen organisatie en het opleveren van een briefing, contentplan en actieplan.

Verdere informatie

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300