HBO-programma Contentmarketing en Contentstrategie

De opleiding start14 november 2023
Content is king! Boeiende content is dé manier om je doelgroep te verleiden. Het DNA van je organisatie is hierbij het vertrekpunt. De basis is een passende contentstrategie. Bepaal waar je doelgroep te vinden is én creëer unieke content. Volg de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie.
In het kort
Volg de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie
Deze opleiding op hbo-niveau bestaat uit 2 cursussen: Contentstrategie én Contentmarketing en Contentcreatie. Je kunt de cursussen ook los van elkaar volgen. Je leert in de 1e cursus over de verschillende theorieën achter contentstrategie. Je doet onderzoek en je formuleert de contentstrategie voor je eigen organisatie. In de 2e cursus kijk je naar het vertalen van de theorie naar een contentplanning, acties en praktische uitvoering. Je past dit direct toe in je eigen organisatie. Volg je de hele opleiding? Dan beschik je over een gefundeerde aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content voor je organisatie.
Kom naar het proefcollege Contentmarketing op 11 oktober
Wil je kennismaken met de opleiding en de docenten? Op woensdag 11 oktober organiseren we van 19:00 tot 21:00 uur een online proefcollege waarin docenten je vertellen wat je kunt verwachten van de opleiding. Ook is er volop ruimte voor het stellen van je vragen. Het proefcollege vindt plaats via Teams. Heb je interesse meld je dan aan via onderstaande knop!

Voor wie is deze opleiding?
Vind jij waardevolle content ook onmisbaar? Wil je het strategischer gaan inzetten? Je doelgroep aan je organisatie binden als nooit te voren? Dan is de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie écht iets voor jou! Je werkt als (online) marketeer, (communicatie)medewerker, marketeer of ondernemer. Of je bent manager met een marketing- of communicatieachtergrond en wilt op een andere manier met communicatie omgaan. Na deze opleiding is je kennis up-to-date. Je kunt direct aan de slag.
Deze cursus verbindt de identiteit van je programma of organisatie met de content. Een mooie aanvulling voor mij als communicatieadviseur omdat met de verder digitalisering van de communicatie, content een steeds belangrijkere rol speelt bij het behalen van je communicatiedoelen.
Wat maakt de opleiding Contentmarketing en contentstrategie uniek?
De opleiding Contentmarketing en contentstrategie aan de HAN biedt een uniek programma aan:
- Inspirerende docenten uit het werkveld;
- Actieve werkvormen, waarbij de praktijkcase van deelnemers centraal staat;
- Een complete opleiding; waarbij alle facetten van contentstrategie en contentmarketing aan bod komen;
- Hybride onderwijs; colleges zijn (grotendeels) zowel fysiek als online (via livestream) te volgen;
- Een flexibel programma bestaande uit 2 modules, die ook los te volgen zijn.
"Ontzettend interessante en leerzame opleiding. Ik werk als (online) contentmarketeer en pas mijn nieuwe kennis regelmatig toe. Ik weet nu wat het belang is van het achterhalen van het DNA van een bedrijf. Als je je doelgroep doelmatig en efficiënt wilt bereiken is dit echt een geschikte opleiding. De informatie is up-to-date dankzij de docenten uit het bedrijfsleven."
Ontvang persoonlijk advies over contentmarketing
Wil je de post-hbo opleiding contentmarketing en contentstrategie volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.
Tzveta Hristova
Adviseur post-hbo opleidingen Marketing
Angelique Slotboom
Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & Sales
Programma opleiding Contentmarketing en Contentstrategie
Je kiest voor een afwisselende opleiding, bomvol actualiteit. Het programma bestaat uit 4 onderdelen: contentstrategie, contentmarketing, contentcreatie en het examen.
Contentstrategie (9 bijeenkomsten, incl. strategiesessie)
- theoretisch kader rondom contentstrategie;
- trends en ontwikkelingen in digital marketing;
- het brein en effecten van content;
- het DNA van je organisatie;
- de Buyer/Customer Journey;
- social media monitoring (Coosto);
- zoeken naar klantenprofielen, influencers en platformen;
- KPI's en accountability;
- een strategische sessie (de strategie van je eigen organisatie).
Contentmarketing (6 bijeenkomsten)
- contentdoelen en doelgroep;
- contentplanning;
- KPI's en data;
- data driven contentmarketing;
- creatief denken en contentcreatie;
- videomarketing.
Contentcreatie (3 bijeenkomsten)
- deelbare content en briefing;
- storytelling door video, beeld en tekst;
- influencermarketing;
- persoonlijk actieplan.
Examen (1 bijeenkomst)
Je presenteert een contentstrategie voor je eigen organisatie. Ook lever je een briefing, contentplan en actieplan op.
met de docenten
Aljo Hartgers
Hoofddocent post-hbo opleiding Contentmarketing & contentstrategie
Bart Kampschreur
Gastdocent
Danny Oosterveer
Gastdocent Contentmarketing
Karin Krijt-Garritsen
GastdocentStéphan Lam
gastdocentVerdere informatie
Open Avond 22 november
Is de opleiding Contentmarketing & contentstrategie iets voor jou? Krijg een goed beeld tijdens de Open Avond en stel al je vragen! De eerste volgende Open Avond vindt plaats op woensdag 22 november.
Meer informatie over het programma en aanmelding volgt een aantal weken voor het event.

STAP-budget stopt
Schrijf je je in voor het hbo-programma Contentmarketing en Contentstrategie? Dan kun je helaas geen STAP-budget meer aanvragen. Het STAP-budget is een subsidie van de overheid waarmee je je kunt blijven ontwikkelen tijdens je loopbaan. In de 2e helft van 2023 kun je nog maar voor een klein aantal opleidingen STAP-budget aanvragen. Bij de HAN zijn dat alleen modules die onderdeel uitmaken van een Ad, bachelor of master. Het is nog niet bekend of en hoe de overheid leren en ontwikkelen wil stimuleren in 2024.

Nieuwsgierig?

Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.
- Mail ons: deeltijd.marketingsales@han.nl
- Liever bellen? 024 - 353 0500
- Openingstijden: op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur
