Cursus Leergang Google Analytics Professional

Close up van een laptop
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 28 januari 2020

Je hebt Analytics in de basis ingesteld. Je kunt meten en rapportages lezen. Nu wil je er alles uit halen. Je marketingactiviteiten sturen op resultaat. En de veranderingen baseren op cijfers. Toe aan de vervolgstap? Word Google Analytics expert! Meld je aan voor deze Google Analytics cursus.

In het kort

    4 dagdelenDuur
    6 uur per weekStudiebelasting
    3 uurContacturen
    hboNiveau
    DeeltijdVariant

Voor wie is deze leergang?

Je wilt de basisbeginselen van Google Analytics leren. En je verdiept je daarna graag verder in de tool. Hoe stel je rapportages in en interpreteer je ze? Welke informatie gebruik je voor optimalisatie? Je zoekt een praktische cursus en wilt graag direct aan de slag. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatie- of marketingmedewerker, ondernemer of zzp-er. Iedereen die meer wil weten over Google Analytics is welkom. Een instapniveau is niet vereist.

Programma leergang Google Analytics Professional

Deze leergang bestaat uit een basiscursus (2 dagdelen) en een cursus voor gevorderden (2 dagdelen). Je leert stap voor stap hoe Analytics werkt. Daarna ga je dieper in op de mogelijkheden van Google Analytics. Je maakt, analyseert en interpreteert rapportages. Met als doel: Analytics gebruiken om je website en andere marketingactiviteiten resultaatgericht in te zetten. Je kijkt dus ook naar mogelijkheden voor optimalisatie.

Google Analytics cursus (basis)
Dit zijn de onderwerpen:

  • introductie: meten met behulp van webanalytics tools;
  • doelstellingen, KPI’s en targets bepalen en toepassen voor effectieve webanalyse;
  • de werking en do’s & don’ts van Google Analytics;
  • meten, analyseren en optimaliseren van marketingmiddelen (o.a. websites);
  • analyseren en interpreteren van data uit Google Analyticsrapportages;
  • koppelingen tussen Google Adwords, Google Search Console en Google Analytics;
  • relevante praktijkvoorbeelden analyseren en toepassen op je eigen case.

Google Analytics cursus (gevorderden)
Dit zijn de onderwerpen:

  • de voordelen en mogelijkheden van het inzetten van Google Universal Analytics;
  • effectief en efficiënt meten door het implementeren van een webanalytics meetplan;
  • analyseren en optimaliseren met het REAN KPI-model;
  • informatie in rapportages segmenteren met Analytics segmenten;
  • het vormgeven van rapportages op maat met Analytics aangepaste rapporten; 
  • meten en optimaliseren van webshops met Analytics e-commerce tracking;
  • resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen met de multichannel trechters en toeschrijvingen;
  • filteren van informatie uit rapportages met Analytics filters;
  • meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT en webbouwers met Google Tagmanager.

Er is tijdens beide cursussen volop ruimte voor relevante praktijkvoorbeelden en je eigen praktijkcase.

 

Verdere informatie

Nieuwsgierig?

0Trends en toepassingen binnen het werkveld volgen elkaar snel op. Kies voor één van de opleidingen om de juiste vaardigheden te leren en het beste van je zelf te laten zien.

Er is geen omschrijving beschikbaar

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300