Cursus Leergang Google Analytics Professional

Close up van een laptop
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 4 september 2019 en 28 januari 2020

Wil je weten hoe je presteert met je website. Met Google Analytics kun je dit meten, maar ook analyseren en de prestaties verbeteren.

Wil je weten hoe je presteert met je website, webshop of andere online marketingmiddelen zoals Adwords? Met Google Analytics kun je dit meten, maar ook analyseren en de prestaties verbeteren. Wil jij je ontwikkelen van beginner tot expert in Analytics? Volg dan de Leergang Google Analytics Professional.

In het kort

    4 dagdelenDuur
    6 uur per weekStudiebelasting
    3 uurContacturen
    hboNiveau
    DeeltijdVariant

Tijdens deze praktijkgerichte leergang word je stap voor stap door Google Analytics geleid en alle mogelijkheden. Je leert hoe je rapporten maakt, en de informatie eruit filtert, interpreteert vertaalt naar effectieve verbeteracties voor jouw website en webshop. Je leert ook andere marketing middelen, zoals bijvoorbeeld Google Adwords, verder te optimaliseren. Elke les levert jou een schat aan informatie op die je direct voor jouw website of webshop kunt implementeren voor het optimale resultaat.

Voor wie

  • (Online) Marketeers
  • Communicatie medewerkers
  • Marketing medewerkers
  • Ondernemers
  • Zzp'ers
  • En iedereen die meer wil weten van Google Analytics.

Programma

Deze leergang Google Analytics Professional bestaat uit twee cursussen: Google Analytics basis en Google Analytics voor gevorderden.

Google Analytics basis (2 dagdelen)

  • Introductie meten door middel van webanalytics tools
  • Doelstellingen, KPI’s en targets voor effectieve webanalyse bepalen en toepassen
  • De werking en do’s & dont’s van Google Analytics
  • Meten, analyseren en optimaliseren van marketingmiddelen (bijvoorbeeld websites)
  • Analyseren en interpreteren van data uit Google Analyticsrapportages
  • Koppelingen tussen Google Adwords, Google Search Console en Google Analytics
  • Relevante praktijkvoorbeelden analyseren en toepassen voor jouw eigen case

Google Analytics voor gevorderden (2 dagdelen)

  • De voordelen en de mogelijkheden van het inzetten van Google Universal Analytics
  • Effectief en efficiënt meten door en het implementeren van een webanalytics meetplan
  • Analyseren en optimaliseren doormiddel van het REAN KPI-model
  • Informatie in rapportages segmenteren door middel van Analytics segmenten
  • Het vormgeven van rapportages na eigen wens door middel van Analytics aangepaste rapporten
  • Meten en optimaliseren van webshops door middel van Analytics E-commerce tracking
  • Resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen door middel van de multi-channel trechters en toeschrijvingen
  • Uitfilteren van informatie uit rapportages door middel van. Analytics filters
  • Meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT, webbouwers door middel van Google Tagmanager
  • Jouw eigen case

Kosten

Leergang Google Analytics Professional: € 895,- (BTW vrij en opleidingsarrangement*, excl. literatuur)

Kosten losse cursussen
Google Analytics Basis: € 495,- (BTW vrij) 
Google Analytics voor gevorderden: € 495,- (BTW vrij) 

Literatuurkosten:  circa € 50,-  

*Het opleidingsarrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater, inschrijvingsgeld, benodigde opleidingsmateriaal, gebruik van de online leeromgeving, kosteloos toegang tot draadloze internetverbinding en de faciliteiten van de HAN.   

Docent

Je volgt colleges bij Bob van de Vooren, eigenaar van SoetHart. SoetHart verzorgt o.a. trainingen op het gebied van internetmarketing, Google Adwords, Google Analytics, social media, zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, internetstrategie, e-commerce etc. SoetHart traint, coacht, adviseert en ondersteunt organisaties op het gebied van internetmarketing & internetsales.

Nieuwsgierig?

0Trends en toepassingen binnen het werkveld volgen elkaar snel op. Kies voor één van de opleidingen om de juiste vaardigheden te leren en het beste van je zelf te laten zien.

Er is geen omschrijving beschikbaar

Pitstop Academy: Digitale strategie en leiderschap

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300