Cursus Google Analytics (basis)

Meld je aan
De opleiding start 2 keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod

De opleiding start op 4 september 2019 en 28 januari 2020

Jouw website/webshop is een belangrijk verkoop- en communicatiemiddel.  Je wilt graag weten of jouw (on- en offline) marketingactiviteiten zoals Google Adwords bijdragen tot meer verkoop, aanvragen en boekingen.

Cursus Google Analytics (basis)

Jouw website/webshop is een belangrijk verkoop- en communicatiemiddel. Je wilt graag weten of jouw (on- en offline) marketingactiviteiten zoals Google Adwords bijdragen tot meer verkoop, aanvragen en boekingen. Google Analytics is dé tool om dat te meten. Tijdens de Google Analytics cursus krijg je meer inzicht zodat jij jouw marketinginspanningen effectiever kunt inzetten.

In het kort

    2 dagdelenDuur
    9 uur in totaalStudiebelasting
    3 uurContacturen
    hboNiveau
    DeeltijdVariant

Volg cursus Google Analytics

Tijdens de praktische Google Analytics cursus krijg je do’s en dont’s aangereikt om jouw Google Analytics efficiënt in te richten en om rapporten goed te interpreteren. Hierdoor ben je in staat om verbeteracties toe te passen die bijdragen tot omzetverhoging, kostenbesparing en nog veel meer. Je vergaart tijdens de Google Analytics cursus een schat aan informatie over jouw webbezoekers en de opbrengsten van jouw marketingactiviteiten. Met deze inzichten ben je in staat om jouw website, webshop en andere marketingmiddelen succesvol in te zetten. Je verhoogt uw omzetkansen met de Google Analytics cursus!

Voor wie

  • Marketeers
  • Marketing medewerkers
  • Communicatie medewerkers
  • Ondernemers
  • Zzp'ers
  • En iedereen die meer wil weten over Google Analytics.

Programma

Tijdens deze praktijkgerichte Google Analytics cursus word je stap voor stap uitgelegd hoe Google Analytics werkt. In het tweede deel van de cursus ga je dieper in op verschillende rapportages. Je leert hoe je deze rapporten interpreteert en de verkregen informatie vertaalt naar effectieve verbeteracties voor jouw website, webshop, Adwords en andere online campagnes.

Onderwerpen

  • Introductie meten door middel van webanalytics tools.
  • Doelstellingen, KPI’s en targets voor effectieve webanalyse bepalen en toepassen.
  • De werking en do’s & dont’s van Google Analytics.
  • Meten, analyseren en optimaliseren van marketingmiddelen (bijvoorbeeld websites).
  • Analyseren en interpreteren van data uit Google Analyticsrapportages.
  • Koppelingen tussen Google Adwords, Google Search Console en Google Analytics.
  • Relevante praktijkvoorbeelden analyseren en toepassen voor jouw eigen case.

Werkwijze

Je volgt colleges bij Bob van de Vooren, eigenaar van SoetHart. Hiervoor was hij accountmanager en consultant bij internetmarketing- en zoekmachinemarketingbureau's. Bob van de Vooren is een internetmarketing- en e-commerce specialist, een ervaren trainer met goede beoordelingen. Hij heeft als doel praktijkervaring, theorieën en cases op een begrijpelijke wijze over te brengen. Ook vindt Bob het belangrijk om resultaatgerichte en praktisch toepasbare oplossingen aan cursisten aan te dragen.

SoetHart
SoetHart verzorgt o.a. trainingen op het gebied van internetmarketing, Google Adwords, Google Analytics, social media, zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, internetstrategie, e-commerce etc. SoetHart traint, coacht, adviseert en ondersteunt organisaties op het gebied van internetmarketing & internetsales.

Pitstop Academy: Digitale strategie en leiderschap

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300