Cursus Google Analytics voor gevorderden

Close up van een laptop
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019

De opleiding start op 5 december 2019 en 19 februari 2020

Het analyseren van de standaardrapportages van Google Analytics is voor jou geen probleem. Alleen deze rapportages voorzien niet voldoende.

Cursus Google Analytics voor gevorderden

Het analyseren van de standaardrapportages van Google Analytics is voor jou geen probleem. Alleen deze rapportages voorzien niet voldoende. Jouw doel is nog meer resultaat via uw marketing activiteiten, bijvoorbeeld jouw site, te realiseren. De cursus Google Analytics voor gevorderden is jou dan op het lijf geschreven! Na afloop van deze cursus kun je erbetervoorstellen doen die bijdragen tot het genereren van verkoop, aanvragen, boekingen en andere conversies.

In het kort

    2 dagdelenDuur
    9 uur in totaalStudiebelasting
    3 uurContacturen
    hboNiveau
    € 495,-KostenKosten btw-vrij, incl. opleidingsarrangement*, excl. literatuurkosten à €50,-.

Voor wie

• Je hebt ervaring met en kennis van Google Analytics of je hebt de cursus Google Analytics basis gevolgd;
• Je hebt kennis van en ervaring met het meten van marketingmiddelen in Google Analytics en wilt deze kennis en ervaring vergroten;
• Je bent bekend met termen als conversie optimalisatie en usability en wilt dit effectief leren toepassen;
• Je weet hoe je standaardrapportages in Google Analytics analyseert en interpreteert.

Programma

Tijdens de cursus Google Analytics voor gevorderden maak, analyseer en interpreteer je de Analytics rapportages zodat je website en andere marketing activiteiten resultaatgericht inzet. Je leert daarnaast het resultaat van je website en andere marketing middelen, zoals bijvoorbeeld Google Adwords, te optimaliseren.

Onderwerpen

  • De voordelen en de mogelijkheden van het inzetten van Google Universal Analytics;
  • Effectief en efficiënt meten door en het implementeren van een webanalytics meetplan;
  • Analyseren en optimaliseren doormiddel van het REAN KPI-model;
  • Informatie in rapportages segmenteren door middel van Analytics segmenten;
  • Het vormgeven van rapportages na eigen wens door middel van Analytics aangepaste rapporten;
  • Meten en optimaliseren van webshops door middel van Analytics E-commerce tracking;
  • Resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen door middel van de multi-channel trechters en toeschrijvingen;
  • Uitfilteren van informatie uit rapportages door middel van Analytics filters;
  • Meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT, webbouwers door middel van Google Tagmanager;
  • Jouw eigen case.

Docent

Je volgt colleges bij Bob van de Vooren, eigenaar van SoetHart. Hiervoor was hij accountmanager en consultant bij internetmarketing- en zoekmachinemarketingbureau's. Bob van de Vooren is een internetmarketing- en e-commerce specialist, een ervaren trainer met goede beoordelingen. Hij heeft als doel praktijkervaring, theorieën en cases op een begrijpelijke wijze over te brengen. Ook vindt Bob het belangrijk om resultaatgerichte en praktisch toepasbare oplossingen aan cursisten aan te dragen.

SoetHart verzorgt o.a. trainingen op het gebied van internetmarketing, Google Adwords, Google Analytics, social media, zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, internetstrategie, e-commerce etc. SoetHart traint, coacht, adviseert en ondersteunt organisaties op het gebied van internetmarketing & internetsales.

Onderdeel van E-Commerce B

De cursus Google Analytics voor gevorderden is onderdeel van de opleiding E-Commerce B: e-marketing en verkoopstrategie, dat is gecertificeerd door de  Thuiswinkel e-Academy  van  Thuiswinkel.org .

Pitstop Academy: Digitale strategie en leiderschap

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300