Cursus Contentmarketing en contentcreatie

Samenwerken, post-it plakken, proces
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 5 maart 2020

De cursus Contentmarketing en contentcreatie geeft jou de handvatten voor de vertaling van jouw contentstrategie naar een gedegen contentmarketing en contentcreatie.

Cursus Contentmarketing en contentcreatie

Content is king! Contentmarketing en contentcreatie gaat over de gedachte achter en de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie deelt met jouw klanten. Hoe zorg je ervoor dat jouw klanten op het juiste moment bereikt, betrekt en motiveert? En hoe sluit je aan op de behoeftes van je klant?

In het kort

    8 avonddelenDuur
    18.30-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hboNiveau
    € 1995,-Kosten

Benieuwd naar de opleiding Contentmarketing en contentcreatie?

en-student-gesprek-overleg

Ervaringen van studenten

Volg de cursus Contentmarketing en contentcreatie

De cursus Contentmarketing en contentcreatie is het tweede onderdeel van de opleiding Contentmarketing en contentstrategie. De cursus bestaat uit het vertalen van de theorie naar een strategie en een planning.

Na afloop van de cursus 'Contentmarketing en contentcreatie':

  • heb je inzicht in de ‘touchpoints’ van jouw doelgroep;
  • kun je een contentplanning maken (en heb je dit ook uitgevoerd);
  • weet je wat storytelling is en kun je dit toepassen;
  • weet je hoe medewerkers als ambassadeur kunnen worden gebruikt;
  • weet je wat deelbare content is;
  • kun je direct aan de slag met je contentstrategie in je eigen organisatie. 

De opdrachten worden toegepast op het bedrijf of de organisatie waarin je werkzaam bent, zodat je na afloop ook echt aan de slag kunt met een eigen plan.

Voor wie?

  • (Online) marketeers;
  • Communicatiemedewerkers;
  • Marketingmedewerkers;
  • Ondernemers en zzp'ers;
  • Iedereen die meer kennis wilt op het terrein van contentmarketing en -strategie.

De opleiding is ook geschikt voor alle managers met een marketing- of communicatieachtergrond, die meer effect willen uit de directe communicatie met de doelgroep. Managers die weten dat ze op een andere manier met communicatie om moeten gaan, maar (nog) niet hebben geleerd hoe.

Programma

Contentmarketing (6 bijeenkomsten)

  • De omnichannel-benadering;
  • Contentplanning;
  • Contentagenda;
  • Content en vindbaarheid;
  • Content en communities;
  • Videomarketing.

Contentcreatie (3 bijeenkomsten)

  • Deelbare content: contentproductie en huisstijlboek;
  • Storytelling door video, beeld en tekst;
  • Medewerkers als ambassadeur: medium onafhankelijk, medewerkers afhankelijk; 
  • Persoonlijk actieplan.

Certificaat

Na succesvolle afronding van de opleiding krijg je het certificaat 'Contentmarketing en contentcreatie' van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Kosten

€ 1995,- btw-vrij, inclusief opleidingsarrangement*

Docenten

Karin Garritsen
Voor Karin Garritsen is contentmarketing een echte specialisme. Als mede-eigenaar van Contentvisie levert Garritsen aan organisaties online strategieën op maat, waarbij content een prominente rol speelt. Ook geeft ze trainingen op het gebied van e-commerce en schrijft ze blogs over onder meer de laatste ontwikkelingen op het gebied van content marketing.

Marco Derksen
Marco Derksen is adviseur digitale transformatie en heeft 20 jaar ervaring op het gebied van digitale media. Derksen is oprichter van strategische adviesbureau Upstream en eigenaar van het toonaangevende marketingblog Marketingfacts. Hij inspireert, adviseert en begeleidt organisaties met digitale transformatie en strategie en de impact van digitale technologie.

Marieke Haafkes
Marieke Haafkes is Head of Digital bij LBL, een creatief contentbureau. Daarnaast deelt Haafkes haar expertise via publicaties in Marketingfacts, Frankwatching en LBL.

*Opleidingsarrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater, inschrijvingsgeld, benodigde opleidingsmateriaal, gebruik van de online leeromgeving, kosteloos toegang tot draadloze internetverbinding en de faciliteiten van de HAN.

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300