F2F en online onderwijs combineren in een hybrid classroom

Tegelijkertijd online en face-to-face (F2F) onderwijs geven brengt uitdagingen met zich mee zowel op technisch als didactisch vlak. De HAN heeft een aantal Interactive Hybrid Classrooms (IHC) ingericht om hybride onderwijs te faciliteren. Bij hybride onderwijs volgt een deel van de studenten het onderwijs online, terwijl de andere studenten tegelijkertijd het onderwijs volgen in een fysieke ruimte.

239637 Illustratie online DLWO magazine

Meer informatie over de IHC's in de Toolbox

Do's en don'ts in hybrid classrooms

Lees meer over lesgeven in hybride (virtual/remote) classrooms waarbij er een groep studenten in een lokaal aanwezig is, en een andere groep op afstand (hetzij in een ander lokaal, hetzij thuis) meekijkt met de les via een video stream.

Poly webcam in klaslokalen

In steeds meer lokalen van de HAN is een poly webcam aanwezig. Hiermee kun je lesgeven aan studenten in de klas en is je college goed te volgen voor studenten die online zijn aangesloten. Zie Hardware voor meer informatie over de poly webcams.

draw-cta-title