Stap 5: Evalueren

In deze stap evalueer je de cursus, leerlijn of set van leeractiviteiten én je eigen handelen als docent of docententeam.

Foto van Master Ontwerpen van Eigentijds Leren. 2 masterstudenten zitten achter een laptop. Eén wijst op het scherm.

Subactiviteiten 

Wat doe je in stap 5?

Na afloop van de uitvoering kijk je terug op de cursus of leerlijn. Je verzamelt feedback van studenten en collega’s, evalueert je eigen handelen, en neemt besluiten over wat behouden, aangepast of opgeruimd moet worden.

Belangrijke kaders en richtlijnen

Leermaterialencyclus stap 5: Opslaan en beheren

Richtlijnen voor het opslaan en beheren van digitale leermaterialen.

Leermaterialencyclus stap 6: Delen

Richtlijnen voor het delen van digitale leermaterialen.

Regels rondom bewaren en archiveren

De HAN hanteert de Selectielijst Hogescholen (actualisatie 2019) als basis voor bewaartermijnen.

Technische infrastructuur bewaren en archiveren

Cursussen worden bewaard in het leermanagementsysteem. Losse leermaterialen sla je op in applicaties binnen de HAN-omgeving.

Archiveren of weggooien?

Wanneer gooi je materiaal weg en wanneer archiveer je het?

Hulpmiddelen 

Ondersteuning en materialen

Wanneer je jouw cursus uitvoert kun je rekenen op verschillende vormen van ondersteuning binnen de HAN. Hieronder vind je waar je terecht kunt en welke hulpmiddelen beschikbaar zijn.

Klaar met Stap 5: Evalueren?
 

Ga naar Stap 1: Ontwerpen

Na stap 5 ga je weer terug naar stap 1, maar mét de kennis van de evaluatie. Zo verbeter je jouw cursus en skills steeds weer.

De blended leercyclus is een continu proces van: ontwerpen, ontwikkelen, voorbereiden, uitvoeren en evalueren.

Facility Management, foto 8518, student werkt op de laptop in zwevend hokje

Stel je vraag

Zet 'm op! Jij kunt nu verder met het ontwerpen van jouw cursus. Loop je toch nog ergens tegenaan? Dan helpen we je graag verder.

Docent helpt studenten door iets aan te wijzen op een laptop die voor de student op tafel staat.