Nieuws

Diplomering Ergotherapie: persoonlijk feestje aan huis
Bijzondere tijden vragen om bijzondere acties. Dat betekende voor 35 gediplomeerde Ergotherapie studenten dat zij hun diploma aan huis mochten ontvangen.
Portaal in de maak voor betere revalidatie na corona
Projectleider Lilian Beijer kan niet wachten om een klus te klaren van groot, want landelijk belang. Nog dit jaar moet haar team een eerstelijns covid-19-portaal in de steigers zetten. Paramedici die coronapatiënten behandelen, krijgen met dit digitaal platform een gouden gelegenheid om, onder andere, best practices uit te wisselen. Goed nieuws voor coronapatiënten?
Wereldwijde start van QuaranTrain: studenten Fysiotherapie doen mee!
Op 2 april 2020 klokslag 0.00 uur is QuaranTrain wereldwijd gestart met haar activiteiten om mensen in deze periode van isolatie tijdens de COVID-19 pandemie in beweging te houden. Vanuit de HAN doen studenten van de opleiding Fysiotherapie mee aan deze internationale community.
Virtual Reality ingezet bij revalidatie COVID-19 patiënten
Het programma COVID Virtual Revalidation biedt virtual reality (VR) toepassingen voor de fysieke en mentale revalidatie van (post-IC) COVID-19 patiënten. De resultaten van het programma worden door Bart Staal (afdeling IQ Healthcare Radboudumc en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) en professor Harry van Goor (afdeling heelkunde Radboudumc) onderzocht. Het programma is ontwikkeld door het Radboudumc en SyncVR Medical.
Educatie Collegetour met Merel van Vroonhoven
Op donderdag 3 december 2020 is Merel van Vroonhoven te gast bij de online HAN Educatie Collegetour. Het is niet vreemd dat studenten van de lerarenopleidingen van de HAN de gast van de laatste editie van HAN Educatie Collegetour dit jaar het hemd van het lijf willen vragen. Merel van Vroonhoven was voorzitter van het bestuur van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en is nu Nederlands meest bekende zij-instromer in het speciaal onderwijs. Hoe ervaart zij deze bijzondere overstap en welk advies geeft zij het kabinet over de aanpak van het lerarentekort?