HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Psychosociale steun prostaatkankerpatiënten

Kim Donachie is onderzoeker bij het HAN Lectoraat Innovatie in de Care en docent Verpleegkundig Leiderschap. Op haar initiatief wordt voor patiënten met chronische prostaatkanker een programma voor psychosociale ondersteuning ontwikkeld. Voor het onderzoek heeft zij een NWO beurs verworven.

19 januari 2022
close-up drie mensen in gesprek
Lectoraten

Elkaar leren kennen om samen een nieuwe toekomst te creëren

Hoe kun je in wijken gezamenlijk leren rondom maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en kansengelijkheid? Door alle betrokkenen mee te nemen in het kennismaken! Dat is de conclusie van het onderzoeksteam dat aan de slag ging voor City Deal Kennis Maken in Arnhem.

04 november 2021
bc1616b2-0cea-11ee-9c5f-02565807075b studenten vrouw en man met baard
Lectoraten

Toolkit voor acute intensieve zorgprofessionals

Veel zorgprofessionals die in de coronacrisis in de frontlinie werken hebben last van de impact van COVID-19 op hun professionele en persoonlijke leven. Wat helpt hen om tóch op de been te kunnen blijven? Onderzoekers van de HAN ontwikkelen een toolkit voor duurzame inzetbaarheid in crisistijd.

14 september 2021
215636 Studenten Medische Hulpverlening in operatiekleding lachen

Wietske Kuijer aangesteld als nieuwe lector Responsief Beroepsonderwijs

Hoe ontwikkelen beroepsopleiders hun kennis en vaardigheden om studenten in het beroepsonderwijs nog beter klaar te stomen voor de arbeidsmarkt? Dat is waar Wietske Kuijer-Siebelink met haar team onderzoek naar doet nu ze door het HAN CvB is aangesteld als lector Responsief Beroepsonderwijs bij de HAN Academie Educatie.

01 juli 2021
343414 Portret, onderzoek
Lectoraten

Eerste lectoraat digitale toegankelijkheid in Nederland van start

De HAN en expertiseorganisatie Bartiméus starten met een uniek Nederlands lectoraat ‘Inclusive Digital Design & Engineering; voor mensen met een (visuele) beperking’.

22 juni 2021
792ad97a-0cf2-11ee-ad7f-02565807075b Studenten kijken in de klas naar een presentatie van hun project

HAN BioCentre bestaat 15 jaar

HAN BioCentre in Nijmegen viert op 1 februari 2021 haar 15-jarig jubileum. Het expertisecentrum viert de verjaardag met een symposium in 2022.

01 februari 2021
Werken met bioreactor in HAN BioCentre