HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Lectoraat Smart Business

Verkenning naar broedplaats voor slimme technologieën

De HAN heeft op het gebied van de maakindustrie een stuk of 15 labs en werkplaatsen. Om deze in kaart te brengen, beter met elkaar te laten samenwerken en naar buiten toe te etaleren, is het project iXperium Smart Industry opgericht.

20 september 2023
372455 Samenwerken is belangrijk in een innovatie ecosysteem.

Learning Community Ecosystemen

Om een ecosysteem in de regio te versterken, is het belangrijk dat belanghebbenden samen een gezamenlijke visie neerzetten. Maar wat wordt er eigenlijk verstaan onder een ecosysteem? Welke rollen zijn er? Wat zijn de grenzen? Ervaringsdeskundigen en experts gaan erover in discussie in een landelijke leergemeenschap.

23 juni 2022
372455 Samenwerken is belangrijk in een innovatie ecosysteem.
Lectoraat Smart Business

Hoe slim, schoon en sociaal zijn bedrijven in de regio?

Zonder samenwerking is het voor veel bedrijven lastig om te innoveren. Zeker om de toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden is samenwerking tussen ondernemers, studenten en onderzoek van groot belang.

30 september 2021
225843 Venndiagram Slim Schoon Sociaal

Innovatie in de Achterhoekse maakindustrie

In Doetinchem verrijst een fieldlab Digital Twin, een plek waar de Achterhoekse maakindustrie wordt klaargestoomd voor de toekomst. Voor de Achterhoek zeer gewenst, om zo de concurrentiepositie van de maakindustrie in de regio te versterken.

03 juni 2021
9efd64ac-0cf1-11ee-91ee-02565807075b Smart Region digital twin bij Varex Imaging. Dit betreft een calibratie handeling van de paddle welke gebruikt wordt voor borstonderzoek.
Lectoraat Smart Business

Smart Region gidst je door de digitale revolutie

Hoe blijf je competitief in een wereld die snel verandert en steeds digitaler wordt? Deze vraag lag aan de basis van 3 presentaties die 11 februari plaatsvonden. Het HAN-zwaartepunt Smart Region gaf die dag, onder het oog van CvB-lid Rob Verhofstad, inzicht in 3 projecten.

02 maart 2021
Smart Region vrouw met bril
Lectoraat Smart Business

Meer stagemogelijkheden in de Achterhoek!

Leren in de praktijk is voor een student essentieel. Dat geldt zeker voor het opleiden van een student in deze periode van snelle technologische ontwikkelingen. De HAN ondertekent daarom vandaag een overeenkomst die zich richt op meer en betere stage- en afstudeermogelijkheden in de Achterhoek.

02 december 2020
Ondertekening convenant innovatiehub
Lectoraat Smart Business

ASGARD: samen sterker in artificial intellegence

Op 24 september werd vanuit het zwaartepunt Smart Region een spiksplinternieuwe learning community gelanceerd: HAN ASGARD. Voluit: Applied Sciences Group for ARtificial intelligence and Data sciences. Doe je onderzoek of geef je onderwijs waarin artificial intelligence (AI) of data science een rol speelt? Of heb je daar plannen voor? Neem contact op!

04 november 2020
Stockfoto vrouw artifical intelligence (AI)

Game Sofia’s Smuggling daagt jongeren uit musea te bezoeken

Hoe maak je 8 musea rond de grens van Nederland en Duitsland aantrekkelijk voor jongeren? Met die vraag als leidraad werkten onderzoekers, docenten en studenten van het HAN-lectoraat Networked Applications mee aan de ontwikkeling van de multimedia game Sofia’s Smuggling: Cross-Border Hunt! Zo wordt een belangrijke groep jongeren en gamers op een vernieuwende wijze in contact gebracht met schilderijen, kunstwerken, figuren, artefacten en historisch erfgoed.

05 oktober 2020
Musea Game Sofia's Smuggling Screenshot
Lectoraat Smart Business

Weg met het cv, het digitaal skills paspoort in opmars

Het skills paspoort, een digitaal overzicht van iemands vaardigheden en talenten, wint langzaam terrein. Naar verwachting vervangt deze tool op termijn het vertrouwde cv. Inmiddels zijn er diverse pilots gestart. Zo ontwikkelt HAN-lector Jos Sanders een skills paspoort voor vaklieden.

25 augustus 2020
291820 Claudia Broekema bij een rol met groene kabels. Zij is van Volandis in Harderwijk en weet alles van het Digital Skills Paspoort.

De maturity scan: regionaal voorbeeld van Smart Partnership

In juni start het KennisDC Logistiek Gelderland met een maturity scan. Dit doen zij op het gebied van data driven decision making voor logistieke bedrijven in Gelderland. Het Data Science Lab van de HAN is met verschillende lectoraten bij dit project betrokken. Een mooi voorbeeld van Smart Partnership.

12 juni 2020