HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Op Autoprof pakt Engineering en Automotive flink uit

De HAN Academie Engineering en Automotive was van 19 t/m 21 april in Gorinchem present op de autovakbeurs AutoProf. Met onze H2 Demonstrator, de zuinige toekomstauto van HAN Hydromotive en de snelle race-auto van HAN Automotive Rallyteam (HART).

Erik Rijpstra
29 april 2022
402252 Beursopstelling Autoprof 2022
Lectoraat Meet en Regeltechniek

"Kijk bij de HAN meer naar toepassingen in zowel onderwijs als onderzoek"

Binnen de HAN is onderzoek een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks zoeken onderzoekers, docenten en studenten naar oplossingen voor problemen en vragen van bedrijven, instellingen en overheden. Zo dragen we als HAN bij aan maatschappelijke uitdagingen. Maar doen we dat wel genoeg? Is er niet meer uit te halen? "Absoluut", weten Carolien Kattenbelt en Jan Geurts van Kessel.

05 november 2021
eb8e1c0a-0cf4-11ee-9b61-02565807075b Carolien Kattenbelt en Jan Geurts van Kessel

Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland

Met de toekenning van een SPRONG-subsidie van € 1 miljoen voor de komende 4 jaar krijgt het waterstofonderzoek en –onderwijs in Oost-Nederland een flinke impuls. De HAN University of Applied Sciences en Saxion University of Applied Sciences vormen met deze subsidie een onderzoeksgroep.

29 oktober 2021
346032 Persbericht Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland

Studenten onthullen prototype Nederlandse HydroCargo bakfiets

Studenten van de HAN hebben samen met partner 'Alles over waterstof' de eerste hybride waterstof elektrische bakfiets gepresenteerd. Deze zal onder meer ingezet worden voor duurzame pakketdistributie in de stadsregio Arnhem. De bakfiets biedt voldoende laadruimte voor de pakketservice. Het project krijgt steun van de Provincie Gelderland en Urban Arrow.

10 september 2021
51e7a3dc-0cf4-11ee-8732-02565807075b hybride waterstof elektrische bakfiets met Mika Damen student Embedded Systems Engineering voor gebouw Ruitenberglaan 29

Erik Folgering manager onderwijs onderzoek bij Connectr

Erik Folgering is per 1 mei toegevoegd aan de organisatie van Connectr om de portefeuille onderwijs en onderzoek te beheren. Omdat de HAN founding partner is in Connectr, heeft de hogeschool de eer om de kandidaat voor deze functie te leveren.

20 mei 2021
265637 Conceptbeeld hal Connectr Energy

Slimme Wijkgerichte Energietransitie dankzij Artifical Intelligence en Big Data

Binnen het HAN-zwaartepunt Sustainable Energy & Environment (SEE) staat multidisciplinair samenwerken hoog in het vaandel. Dat doen we sinds kort bijvoorbeeld op het gebied van Artificial Intelligence (AI) en Big Data (BD). Onderzoekers bundelden hun krachten met SEE, met positief resultaat.

06 november 2020
Hoogspanningsmast
Lectoraat Meet en Regeltechniek

Energieopslag in waterstof, hoe doe je dat?

Hoe kan energie van een windmolen worden opgeslagen in waterstof? Dat onderzoeken hbo-studenten Elektrotechniek, Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde aan de HAN. De grootste uitdaging? Een systeem bedenken dat zowel technisch als economisch aantrekkelijk is. Geen technische oplossingen die alleen maar op papier werken.

20 mei 2020
Master studenten werken met power grid
Lectoraat Meet en Regeltechniek

HAN zet onderzoek naar technologie warmtepompen voort

De HAN is betrokken bij een aantal projecten in de Meerjarige Missiegedreven Innovatieprogramma’s (MMIP's), een subsidieregeling die gekoppeld is aan het Klimaatakkoord. Zo gaat de kennisinstelling door met onderzoek naar warmtepomptechnologie voor bestaande woningen.

05 februari 2020
Foto van tafel met grasmat huisjes, lampjes ter verduidelijking stroomvoorziening

Opening HAN W@TTS: alles in huis voor energietechnologie

Onder de noemer HAN W@TTS lanceerde de HAN op 11 december 2019 officieel hun bijzondere infrastructuur voor onderzoek en onderwijs op het gebied van energietechnologie. Janneke Hoekstra, directeur van de faculteit Techniek, knipte feestelijk een lichtsnoer door.

15 januari 2020
SEE, energiezuinig label

HAN experimenteert met 'slimme' laadpalen

De HAN stelt 2 extra laadpalen voor elektrische voertuigen beschikbaar, als onderdeel van een onderzoeksproject. De apparatuur is verbonden met een lokaal smart grid en wordt gebruikt om algoritmes te testen.

06 september 2018
SEE, stekker elektrische auto