HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Samenwerken aan praktijkgericht onderzoek

Bij het praktijkgerichte onderzoek rondom waterstof werken onderzoekers van het HAN Lectoraat Balanced Energy Systems vanuit een Applied Research Team.

20 maart 2024
a076da20-e51d-11ee-8e0b-ace115b126a0 Leo Polak en Hans ten Dam in een screenshot over Applied Research Team. SEECE, Academie, lectoraat BES, waterstof, onderzoek
Lectoraat Balanced Energy Systems

Koken op waterstof, kan dat?

Leroy van Maurik heeft samen met onze onderzoekers Nikola Pozderovic en Roel Jansen van het HAN H2 Lab onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van koken op waterstof. "Onze uiteindelijke goal is een wokbrander op waterstof te ontwikkelen."

14 maart 2024
8b0c5110-e144-11ee-8366-06d2beec2ee2 Alumnus van de master Engineering Systems werkt bij ATAG aan koken op waterstof.
Lectoraat Balanced Energy Systems

TenneT en HAN verlengen samenwerking om energietransitie te bevorderen

Hoogspanningsnetbeheerder TenneT en de HAN University of Applied Siences in Arnhem zijn verheugd om de verlenging van hun samenwerking voor nog eens 4 jaar te bekrachtigen. Doel is om een nieuwe fase in de energietransitie te bevorderen, zowel op nationaal als Europees niveau.

Erik Rijpstra
15 juni 2023
536278 Het moment van ondertekening op 5 juni 2023 met Gerrit Averesch, directeur HAN Academie Engineering en Automotive, Jan-Paul Dijckmans, directeur Strategy & Partnerships bij TenneT, bijzonder lector Shima Mousavi Gargari van HAN Academie Engineering en Automotive

Project doorontwikkeling HAN H2-lab

Lopen alle zaken lekker, maar wil je meer bereiken? Dan moet je dóór! Dat geldt zeker voor het HAN H2-lab. De afgelopen anderhalf jaar is gewerkt aan een project voor de doorontwikkeling van het HAN H2-lab, om zo onder meer de zichtbaarheid ervan te vergroten.

30 januari 2023
dba349b8-0cf5-11ee-a647-02565807075b Student werkt aan Boyle, eenpersoonswaterstofvoertuig H2lab Waterstoflab IPKW. computerscherm ontwerp

Op Autoprof pakt Engineering en Automotive flink uit

De HAN Academie Engineering en Automotive was van 19 t/m 21 april in Gorinchem present op de autovakbeurs AutoProf. Met onze H2 Demonstrator, de zuinige toekomstauto van HAN Hydromotive en de snelle race-auto van HAN Automotive Rallyteam (HART).

Erik Rijpstra
29 april 2022