Ass. Lectoraat Customer Insights

Doel heiligt de middelen?

"Stel middelen ten dienst van de doelen", was de boodschap van keynotespreker Paul Schenderling op het HAN-symposium Waarde(n)volle Transities. Als organisatie en persoon is de verleiding immers groot middelen van het leven boven doelen te stellen: economie, macht of nut en comfort. Hoe kom je tot transities die de daadwerkelijke doelen van het leven verwezenlijken?

HAN Redactie
15 april 2025
Symposium Waarde(n)volle transities 2025
Ass. Lectoraat Customer Insights

Hoe kunnen gemeenten Gen Z bereiken op social media?

Gen Z, de nieuwe generatie spendeert meer tijd op social media dan ooit, maar gemeenten weten ze nog niet te binden aan hun social media. Om hier meer grip op te krijgen, onderzochten 5 4e-jaars communicatiestudenten in opdracht van het lectoraat Human Communication Development hoe gemeenten Gen Z kunnen bereiken op social media. In deze blog lees je de belangrijkste bevindingen van hun onderzoek.

HAN Redactie
16 juli 2024
Commerciële Economie 2 studenten op bank met laptop
Ass. Lectoraat Customer Insights

“Wat zijn de wensen én zorgen van je doelgroep?”

Stel: je werkt in zorg of welzijn en je hebt een nieuw, relevant project ontwikkeld. Het sluit aan bij signalen in je praktijk en het is met veel verschillende mensen uit de regio doordacht. Dit wordt een succes, dat kan niet anders. Toch lukt het niet om een groot publiek te bereiken. Hoe kan dit? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt én overtuigt zodat je project slaagt?

HAN Redactie
30 maart 2023
Zakgeldgids cover 2023
Ass. Lectoraat Customer Insights

Denken vanuit de doelgroep in publieke organisaties

Denken vanuit de doelgroep is allang niet meer iets wat alleen in de commerciële wereld thuis hoort. Ook publieke organisaties realiseren zich dat ‘de’ burger niet bestaat. Het gebruik van verschillende kanalen en benaderingen zorgt ervoor dat publieke organisaties een meer diverse groep burgers aan tafel krijgen.

Debra Trampe
02 december 2020
met gekleurde sokken
Ass. Lectoraat Customer Insights

Volgsystemen in winkels: vriend of vijand?

Online zijn we er inmiddels aan gewend dat ons gedrag gevolgd wordt, maar ook in offline omgevingen worden steeds vaker digitale technieken ingezet om consumentengedrag te meten.

HAN Redactie
18 maart 2020
man met computer en laptops
Ass. Lectoraat Customer Insights

Masterclass Debra Trampe – associate lector Customer Insights

Op vrijdag 24 januari gaf ik een masterclass ter ere van mijn aanstelling als associate lector Customer Insights aan de Academie Business en Communicatie.

Debra Trampe
10 februari 2020
van bovenaf in auditorium met volle zaal voor presentatie