Tel deze maand mee op de HAN!

Op 22 mei is het Internationale Biodiversiteitsdag. De HAN zet zich daarom samen met andere hogescholen en universiteiten in om biodiversiteit te versterken.

Biologie studenten en docenten kijken nieuwsgierig op het gras

Bioblitz - Doe mee!

Internationale biodiversiteitsdag

Dit jaar organiseren we een gezamenlijke BioBlitz onder de naam #HogerOnderwijsBloeit. BioBlitz Hoger onderwijs bloeit - Waarneming.nl

Wat is een Bioblitz?
Een Bioblitz is een challenge om zoveel mogelijk planten en dieren te registreren binnen een vastgestelde tijd. Alle locaties van deelnemende Hogescholen en Universiteiten staan in de Bioblitz.

Doe jij ook mee?
Het is leuk en heel simpel. Download de app Obsidentify en registreer de planten en dieren die je ziet. Je kunt ook foto’s toevoegen. De Bioblitz start op 22 mei en duurt een maand, dus meedoen kan tot 21 juni. Lukt het ons om 2.000 soorten te registreren op de terreinen van het Hoger Onderwijs?

biodiversiteit op eigen terrein?

Natuurinclusief plein op de HAN

Wist je dat de HAN ook stappen aan het zetten is om de biodiversiteit op het eigen terrein te versterken? Plannen voor een natuurinclusief en circulair plein aan de Ruitenberglaan 31 in Arnhem zijn bijvoorbeeld al in een gevorderd stadium.

Wil je meer weten over wat het Hoger Onderwijs doet om de biodiversiteit te versterken op hun terreinen? Bekijk dan eens deze video met wat voorbeelden. Veel plezier en succes met de telling!