Succesvolle samenwerking tussen HAN en Movisie

Tijdens de Week tegen Armoede bundelden de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) en Movisie hun krachten. Deze samenwerking heeft niet alleen de impact van de Week tegen Armoede vergroot, ook inzichten, aanpakken en methoden die werken tegen armoede kregen een podium.

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.

De HAN zet zich in voor maatschappelijke betrokkenheid en het aanpakken van sociale uitdagingen. De Week tegen Armoede is een jaarlijks terugkerend initiatief van de HAN. Tijdens deze week dragen we bij aan het creëren van bewustwording en zoeken we naar oplossingen voor armoede. Dit jaar heeft de samenwerking tussen Movisie en de HAN een extra dimensie toegevoegd aan het succes van de week.

Movisie is het kennisinstituut voor sociale vraagstukken. Ze verzamelen en bundelen wetenschappelijke kennis, ervaringskennis en kennis uit de praktijk over de aanpak van armoede. De HAN bood Movisie een mooie plek om de laatste wat werkt kennis over armoede te delen tijdens een goed bezochte workshop op het Symposium ‘Wat wél werkt tegen armoede’. Daarnaast trokken de HAN en Movisie gezamenlijk op in de organisatie van de online Q&A met ervaringsdeskundigen. Aanvullend konden studenten, docenten en professionals zich in de Week tegen Armoede aanmelden voor de dagelijkse mails van Movisie met informatie en opdrachten om armoede beter te begrijpen.

Q&A week tegen Armoede
Online Q&A met ervaringsdeskundigen

De samenwerking tussen de HAN en Movisie tijdens de Week tegen Armoede 2023 laat zien dat we samen verder komen op het gebied van armoede. Door samen te werken, bedienen we/ze een grotere doelgroep en creëren we meer impact tijdens de Week tegen Armoede. Daarom willen we ook dit jaar tijdens de Week tegen Armoede onze samenwerking voorzetten en verder verstevigen.

Meer weten?

Stel je vraag

De Week tegen Armoede is een initiatief van de Zorgalliantie, de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen en de Academie Mens en Maatschappij. Wil je meer weten over wat jij kunt doen? Kijk op onze website of neem contact met ons op via: communicatie.amm@han.nl.

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.