Ontdek of leraar worden iets voor jou is

De nieuwe website van Kijkje in de Klas staat live! Dit is een studiekeuzeactiviteit waarbij studiekiezers op een persoonlijke manier kunnen kennismaken met het docentschap en onderzoeken of leraar worden iets voor hen is. Steeds meer scholen openen hun deuren.

Hoe werkt het?

Via het aanmeldformulier geven studiekiezers aan waar ze nieuwsgierig naar zijn: een basisschool, een middelbare school, het mbo of speciaal onderwijs in de regio Arnhem-Nijmegen. Ook kiezen ze een locatie en een beschikbare leraar. Ze worden in contact gebracht met de school en onderling maken ze de afspraak voor Kijkje in de klas. Zij kunnen zelf bepalen of ze alleen een uurtje meekijken, of dat ze een hele dag willen meelopen. Op deze manier kunnen ze op eigen wijze zelf ervaren of het vak van leraar iets voor hen is.

Heel waardevol om een goed beeld te krijgen en werkelijk te voelen hoe het is om een hele dag met leerlingen aan het werk te zijn.”

Aangezien steeds meer scholen zich aansluiten bij het project Kijkje in de klas, kunnen studiekiezers zich nog beter oriënteren. Naast of het docentschap bij ze past, kunnen ze ook al kennismaken met scholen in de regio waar ze later misschien wel willen werken of stage lopen. Voor studiekiezers dus een waardevolle toevoeging aan de al bestaande oriëntatiemogelijkheden, zo bevestigt ook een deelnemer van Kijkje in de klas, Merijn.

Ik was al op een Open Dag geweest en heb een goed beeld van de opleiding, maar dit was voor mij dé ideale manier om een volledig beeld te krijgen van het docentschap.

Wil jij ook een kijkje achter de schermen op een school?

Meld je dan aan voor een Kijkje in de klas!

31676 student geeft les in de klas
draw-cta-title