Academiedirecteur Menno Pistorius verlaat de HAN

Menno Pistorius verlaat de HAN. Vanaf 1 april aanstaande begint hij als lid van het College van Bestuur bij het VISTA college, een middelgroot mbo in Limburg.

Paramedici

Loopbaan

Directeur Academie Paramedische Studies

Menno begon 14 jaar geleden zijn loopbaan bij de HAN als directeur van het instituut Paramedisch Studies bij de faculteit Gezondheid, Gedrag en Maatschappij (GGM). Na vervolgens 5 jaar directeur bij de faculteit Educatie te zijn geweest, heeft hij bij de herinrichting van de HAN in 2020 de stap gezet naar zijn huidige functie van directeur van de Academie Paramedische Studies. Op de gedreven wijze die we van hem gewend zijn, heeft hij de afgelopen 3 jaar deze nieuwe academie vorm weten te geven. Dat deed hij met grote betrokkenheid en door altijd de verbinding te zoeken met collega’s, studenten en werkveldrelaties. Ook zette Menno zich in voor HAN-brede projecten en thema’s, zoals het Koersbeeld 2022-2028, Student als Partner en de introductie van nieuwe studenten. We zijn hem zeer erkentelijk voor alles wat hij voor de HAN heeft gedaan en betekend.

Menno kijkt zelf ook terug op 14 heel mooie jaren.

De HAN is voor mij een organisatie met betrokken, warme en goedwillende collega’s. Ik kijk terug op ontelbare momenten waarbij het onderlinge contact fijn en betekenisvol was. Ik dank iedereen hiervoor diepgaand.

Onderwijsontwikkeling

Continu ontwikkelen

"Ook studenten hebben een speciale plek in mijn hart. Er is geen dag voorbij gegaan waarop ik niet genoot van hun nabijheid. Ik gun ze zo dat ze zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen.

De HAN heeft mij in staat gesteld mijzelf continu te blijven ontwikkelen en om interessante dingen aan te pakken. Het voelde als een voorrecht en ik ben de HAN bijzonder dankbaar. Ik ga dit nu voortzetten bij het VISTA college, waar ik de portefeuilles ga behartigen die met onderwijs en onderwijsontwikkeling, HR en organisatieontwikkeling te maken hebben. Dat voelt als grote eer en uitdaging, waar ik veel zin in heb.”

Nieuwe uitdaging

Veel succes en werkplezier, Menno!

De HAN is blij voor Menno dat deze nieuwe uitdaging op zijn pad is gekomen in een sector die hem zo na aan het hart ligt en we wensen hem heel veel succes en werkplezier.

Menno Pistorius, directeur Paramedische Studies