Zilver voor Food & Business in Elseviers Beste Studies

De opleiding Food & Business krijgt met een zilveren medaille opnieuw een hoge waardering in Elsevier Beste Studies 2022. Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd in EW Weekblad. Zeer trots is de opleiding op deze erkenning. Een bevestiging van de kwaliteit en vooral de waardering van onze studenten daarvan!

0e4ec790-0cf9-11ee-91f0-02565807075b Food & Business koken 1141

Hoge waardering met zilveren medaille

Het onderzoek EW Beste Studies 2022 onderzoekt maar liefst 2.273 bachelor- en masteropleidingen. De medailles worden toegekend als studenten zeer tevreden zijn over verschillende aspecten van hun studie, zoals bijvoorbeeld inhoud, sfeer en voorbereiding op de arbeidsmarkt. Om in aanmerking te komen voor een zilveren medaille moet een opleiding op 6 of 7 onderdelen aanzienlijk beter scoren dan het gemiddelde van de gehele sector. De ranglijst is nuttig voor studenten die de komende maanden een studie kiezen.

Uitschieters in positieve zin voor de opleiding Food & Business waren de beoordelingen voor:

• Sfeer (90 tegen 76)
  • Verworven algemene vaardigheden (82 tegen 69)
  • Opleiding in het algemeen (80 tegen 65)
  • Studiefaciliteiten (78 tegen 66)
  • Inhoud van de opleiding (77 tegen 68)
  • Docenten in het algemeen (76 tegen 64)
  • Percentage dat studie opnieuw zou kiezen (76 tegen 63)

Als overall score kreeg de opleiding 75 punten. Het gemiddelde is 64.

450368 Zilveren medaille van Beste Studies, uitgeloofd door Elsevier

Trots op deze mooie erkenning

Arianne Roggeveen, Academiemanager Food & Business: "Het is een heel groot compliment om twee jaar op rij een hoge waardering te krijgen van onze studenten. We staan niet stil en blijven met studenten, het werkveld en docenten hard werken aan een opleiding die aansluit bij grote thema’s in de maatschappij. Daarbij verliezen we de kwaliteit van ons onderwijs niet uit het oog. Deze medaille is hiervoor een enorme erkenning."

Over Elseviers Beste Studies

De ranglijst EW Beste studies 2022 is gebaseerd op een eigen analyse van oordelen van 286.000 studenten, afkomstig uit de Nationale Studenten Enquête 2022. Studenten zijn ervaringsdeskundigen en (kritische) klanten: hun bevindingen kunnen aankomende studenten helpen bij het kiezen van een passende studie.

Meer info en contact

Wil je meer weten over de opleiding Food & Business? Bezoek ons dan op de Open Dag.

Bron: Elseviers Weekblad Beste Studies 2022.