Logistics Management komt naar je toe

Bestel jij wel eens online kleding? En hoe fijn is het dan als de bezorger de dag erna al met jouw pakketje voor de stoep staat? Dat is mede te danken aan de logistieke sector!

32149 Klassensessie computerlokaal, FEM Logistics

Helaas kampt de logistieke sector al jaren met een tekort aan logistiek personeel. Vergrijzing is een van de oorzaken. Hoog tijd dus om de nieuwe generatie te laten zien dat logistiek meer is dan alleen maar werken in een magazijn! Logisitics Management is meer dan logistiek.

Logistieke roadshow

Verschillende studenten en docenten maken zich hard voor deze uitdaging en hebben samen met de organisatie Logistics Valley de logistieke roadshow georganiseerd. Het is een concept dat rondreist langs diverse middelbare scholen en is gericht op havo 4 leerlingen. Deze unieke roadshow zorgt ervoor dat de jeugd op een interactieve manier in aanraking komt met de logistieke sector.

Meedoen?

Ben je ook geinteresseerd om de roadshow bij jouw school te hebben? De planning voor 2023 volgt maar je kunt je al aanmelden bij de HAN. Mail naar steffie.pragt@han.nl voor meer informatie.

The trip of your Drip

Dit jaar staat dat in thema van fast fashion, ook wel ‘’The trip of your Drip”. Want welke reis legt jouw favoriete Nike sneakers of dat ene perfecte jasje van de Zara nou af, om bij jou in de kast te liggen? Tijdens deze roadshow werken scholieren aan een aantal challenges, daarbij worden ook nader te bepalen influencers betrokken.

408937 Logistieke roadshow voor Logistics Management
Logistics Management bij de roadshow

Verschillende challenges

1. The fastest Trip: De pakketten met merkkleding bezorgd worden bij de influencer. Hoe snel, veilig en efficiënt doen de scholieren dat?
  2. Knowledge is power: De scholieren mogen aan de hand van een aantal vragen populaire logo’s tot een belangrijk figuur uit de sector puzzelen.
  3. Plan the trip: Scholieren gaan een planning maken, zodat influencers hun merkkleding op tijd binnen krijgen.
  4. Escape room: De scholieren moeten door 2 verschillende ruimtes heen aan de hand van een aantal puzzels. Aan het eind ligt een Rolex die ervoor zorgt dat de influencers in stijl en op tijd naar zijn/haar feestje kan.

Gedreven en vriendelijke studenten

Steffie Pragt is een van de docenten op de opleiding Logistics Management op de HAN en heeft meegeholpen aan de organisatie van deze roadshow. Ze geeft het vak Engels op de opleiding en spreekt met liefde over haar werk. “De typische Logistics student is ontzettend vriendelijk en erg gedreven.”

Ze is ontzettend enthousiast over het concept van de roadshow. “Logistiek is een erg kleine opleiding. Vaak zien we dat de ouders van onze studenten in de logistiek werken, waardoor de studenten de sector al beter kennen. Verder zien we vaak dat studenten voor bijvoorbeeld Bedrijfskunde kiezen, omdat deze sector nog niet erg bekend is. Maar Logistiek is veel meer dan alleen bijvoorbeeld transport. Er komt ook een heel groot deel planning en organisatie bij kijken. Het mooie is aan dit concept is dat we logistiek tastbaar maken voor de scholieren. Dat geeft een heel ander beeld dan een presentatie voorlezen in de klas. Zelf als mede organisator ben ik ook weer even met mijn neus op de feiten gedrukt over hoe breed de logistieke wereld wel niet is!”

d9beabd6-0cf7-11ee-ae3b-02565807075b Logistics Management voltijd, foto 8504, studenten lopen buiten op het plein in Arnhem
Logistics Management bij de roadshow